Nekromanti Spindelkungen förlag ?

Trollkalle

Veteran
hejsan jag och mina kompisar har gjort ett regelsystem som funkar till nästan vilket äventyr som helst ( regelsystemet har inget stöd för magi). Problemet är att vi vet inte vad som krävs för att spindelkungen förlag ska godkänna ens rollspel och vill gärna få reda på det så om det är någon som vet så tar vi gärna emot svar :)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag rekommenderar att ni helt enkelt mailar dem och pitchar ert regelsystem.

Tyvärr finns det väldigt liten marknad för just generiska regelsystem; mitt tips är nog egentligen att bygga en eller ett par världar ni kan skicka med systemet när det trycks.

krank

Ett annat tips är förresten att trycka själva först om ni kan.

Publit erbjuder bra print-on-demand dvs låg ingångskostnad (250 spänn) och sen betalar man per exemplar när de trycks. Inga lagerkostnader, böckerna trycks när de beställs. Så får man en liten widget man kan lägga på sin hemsida för att låta folk beställa, och sen åka runt på lite konvent och pitcha spelet i fysisk form där. Nackdelen är att om man inte har egen firma och kan fakturera så blir det svårt att komma in i butiker den vägen.

En annan möjlighet är att trycka via t.ex. Vulkan. Det blir lite högre ingångskostnad eftersom de vill att man trycker minst 100 ex i svepet, men å andra sidan kan de få in ens produkt på typ Adlibris och CDON och så direkt, och man behöver liksom inte göra något alls.

Sen skickar man ett recensionsexemplar till Fenix och får folk intresserade (förhoppningsvis).

krank

En av de stora anledningarna till att Rotsystem ligger hos Spindelkungen är för övrigt just att de fakturerar åt mig. Jag föredrar Publit framför Vulkan av ett antal anledningar och med Fria Ligans/Spindelkungens hjälp så kan jag dels få ut spel i SF-bokhandelns hyllor utan att skaffa egen firma och dels så blir spelet lite extra marknadsfört och åker lite snålskjuts på Ligans andra produkter.

NilsK

Ligist
Hej!

Det går bra att kontakta Spindelkungen via formuläret på Fria Ligans sajt (under kontakt).

Det ska dock sägas att Spindelkungen är en label för att publicera utvalda spel som är i princip helt färdiga (layout, bilder och text finns). Dessutom är kanske inte generiska regelsystem riktigt det vi letar efter där, men det skadar aldrig att maila!