Nekromanti Spoiler - Vilddjurets märke

Lightshy

Hero
SPOILER!!!

Det kanske har förklarats tidigare här på forumet, men kan någon förklara för mig varför Alahara som är Bortbyting med förväxling Gesäll använder blodskrud?
Visst för att ta sig in i Ordo Magica, men vid morden?
Blir det inte intressantare rent spelmässigt att Alahara är vanlig människa?
Känns lite kaka på kaka med både förväxling o Blodskrud till samma person.
Känns inte riktigt motiverat att Alahara ska skära remsa efter remsa av sina offer när hon enkelt redan kan förvandla sig tillräckligt bra för att lura nästa offer?

Bifur

Veteran
Bra iakttagelse. Blodsskrud är dock äventyrets grej (Flåmördaren!), Förväxling har bara glidit med genom bakgrunden. Stryk den, inget säger att bortbytingar måste ha den förmågan.

Lightshy

Hero
Bifur;n274808 said:
Bra iakttagelse. Blodsskrud är dock äventyrets grej (Flåmördaren!), Förväxling har bara glidit med genom bakgrunden. Stryk den, inget säger att bortbytingar måste ha den förmågan.
Det är ju så jag tänkte. Äventyret bygger ju helt o hållet på blodskrud. Så den måste vara kvar.
Men ska man ha en Bortbyting som npc tycker jag att det ska vara just pga förväxlingsförmågan. Annars kan man lika gärna använda en människa.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Kanske man för att förvilla borde blanda in en bortbyting också så det blir lite oklart om det är någon med blodskrud eller förväxling som är gärningspersonen?

Lightshy

Hero
Henke;n274816 said:
Kanske man för att förvilla borde blanda in en bortbyting också så det blir lite oklart om det är någon med blodskrud eller förväxling som är gärningspersonen?
Det är också en sak jag funderat på.
Om man har en mänsklig Flåmördare med blodskrud, så kan man lägga in en oskyldig bortbyting med förväxla som av misstag blir misstänkt.

Eller så spar man bortbytingen (i spelgruppen jag SLr har de inte stöt på några bortbytingar än) och när man använder bortbytingen får det att se ut som att nån är i farten med blodskrud igen...

Lightshy

Hero
Här kommer en liten fundering till, fast den inte riktigt hör till Vilddjurets märke. Men den skulle kunna göra det.
Är det någon som gjort en koppling mellan Rogan av Gorinder (Van-Rogan) & Ader av Gorinder (Nattbäckas högra hand i Tistla fäste, som styr Stadssätet)? I så fall vilken?
Hur skulle man kunna utveckla detta till en spännande historia?

LordXaras

Veteran
Lightshy;n274917 said:
Här kommer en liten fundering till, fast den inte riktigt hör till Vilddjurets märke. Men den skulle kunna göra det.
Är det någon som gjort en koppling mellan Rogan av Gorinder (Van-Rogan) & Ader av Gorinder (Nattbäckas högra hand i Tistla fäste, som styr Stadssätet)? I så fall vilken?
Hur skulle man kunna utveckla detta till en spännande historia?
Ja, jag har också märkt namnet Gorinder. Det är uppenbarligen ett herrehus som överlevt från Alberetor in i Ambria.

Enligt provinskartan i Slocknad Stjärna så kontrollerar familjen Gorinder ett baroni i Narugor precis norr om Tempelvall - så det är uppenbarligen en fortsatt adelsfamilj och inte som Furia eller Daar som är näst intill utplånade. Och jag tror inte att baron Gorinder eller någon annan i deras familj skulle gilla att de har en odöd banditkung som namne.

Familjen Gorinder kanske skulle kunna anställa en grupp äventyrare för att ta hand om Rogan. Antingen bara nedgöra honom och se till att han inte vaknar igen - eller så kanske han minns något om Gorinders gamla ägor och ägodelar från det gamla landet som familjen gärna vill få ur honom. Isf blir uppdraget att tillfångata den odöda och föra honom till Gorinders nya herresäte för utfrågning - som kanske leder till ett äventyr i Alberetor i sinom tid.

Lightshy

Hero
Kan man kanske göra något mer elakt som att Ader är väl medveten om Rogans förehavanden. Men inte skickar någon efter honom så länge Rogan förser honom med en viss procent på det han rövar ihop. Bara han håller sig så långt bort från Tistla fäste som möjligt (Därför befinner sig Rogan uppe i Titanerna).
När sedan Rpna stoppar Rogan blir Ader ilsk och bestämmer sig för att göra något åt de personer som satt käppar i hjulet för honom?
Detta blir ju väldigt intressant om Rogan överlever/återupstår hela vägen till Döda drömmars grav.
Då skulle man ju kunna insinuera att Ader är den som finansierade Goraks expedition från första början. Och nu har han skickat Rogan för att avsluta arbetet!