G
Guest
Guest
Eftersom rollspel.nu har börjat kännas lite fattigt på inspiration och kampanjuppslag så kände jag att det kunde vara bra om folk beskrev sina kampanjer...
Det som vi (eller iallafall jag) vill veta är:
Generella drag
Intressanta händelser (gångna och framtid)
Inspirationskällor
Först ut är väl jag då med min Dark Heresy/GURPS kampanj
Det är spoilers för Aleatores Regales och Göteborgare som kan tänka sig att vara med på detta en gång varannan vecka på X återkommande dag...
Generella drag
Inspirationskällor
/Zorbeltuss: Om någon har problem med att läsa det jag skriver hjälp mig att få det bättre...
Det som vi (eller iallafall jag) vill veta är:
Generella drag
Inspirationskällor
Först ut är väl jag då med min Dark Heresy/GURPS kampanj
Det är spoilers för Aleatores Regales och Göteborgare som kan tänka sig att vara med på detta en gång varannan vecka på X återkommande dag...
Generella drag
Gruppen som nyligen tagits under en ny inkvisitors vingar utreder en man som verkar kunna flytta sig mellan olika platser ögonblickligen utan användning av psykiska krafter eller mutationer...
De har nyligen fångat in honom och förhört honom något påväg till sin inkvisitor, de svar han gett har antytt att han ej vet mycket nog om imperiet eller warpen för en vanlig människa.
I sanning är han inte från imperiet, han kommer från en parallell dimension där tyskland vann andra världskriget och där årtalet nu är ca: 2025 och han är resultat av avel och genmodifikation för att kunna resa mellan världar.
De kommer senare kunna ta sig till en ny värld, en som deras mål inte lagt stor vikt vid, men där gruppen måste lära sig att smälta in för att sedan följa sitt mål eller gå sina egna vägar.
De har nyligen fångat in honom och förhört honom något påväg till sin inkvisitor, de svar han gett har antytt att han ej vet mycket nog om imperiet eller warpen för en vanlig människa.
I sanning är han inte från imperiet, han kommer från en parallell dimension där tyskland vann andra världskriget och där årtalet nu är ca: 2025 och han är resultat av avel och genmodifikation för att kunna resa mellan världar.
De kommer senare kunna ta sig till en ny värld, en som deras mål inte lagt stor vikt vid, men där gruppen måste lära sig att smälta in för att sedan följa sitt mål eller gå sina egna vägar.
De har nyligen fångat in sitt mål och förhört honom något påväg till sin inkvisitor, de svar han gett har antytt att han ej vet mycket nog om imperiet eller warpen för en vanlig människa.
När de möter Inkvisitorn kommer han ta något av vikt för inkvisitorn och hoppa till en parallell värld och inkvisitorn kommer ge en order på att förfölja honom.
Vid denna händelse kommer gruppens psyker observerat en händelse i warpen som snabbt sluter sig och inser hur han kan använda detta hål för att följa efter.
När de möter Inkvisitorn kommer han ta något av vikt för inkvisitorn och hoppa till en parallell värld och inkvisitorn kommer ge en order på att förfölja honom.
Vid denna händelse kommer gruppens psyker observerat en händelse i warpen som snabbt sluter sig och inser hur han kan använda detta hål för att följa efter.
Inspirationskällor
Dark Heresy för världen spelarna börjar i...
GURPS Infinite worlds, Illuminati, Ancient Greece, Biotech och Ultratech
Kim Stanley Robinsons bok Antarctica
William Gibsons bok Spook Country
Filmen Franklyn
Theravada Buddism
Har alla varit inspirationskällor för världen som de ska komma till.
GURPS Infinite worlds, Illuminati, Ancient Greece, Biotech och Ultratech
Kim Stanley Robinsons bok Antarctica
William Gibsons bok Spook Country
Filmen Franklyn
Theravada Buddism
Har alla varit inspirationskällor för världen som de ska komma till.
/Zorbeltuss: Om någon har problem med att läsa det jag skriver hjälp mig att få det bättre...