Nekromanti Sponsring via PayPal?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag har fått ett par mail som säger att min årliga sponsring av Rollspel.nu via PayPal inte gått igenom. Är det tänkt att det ska funka likadant som förut (och felet alltså ligger hos mig), eller har förutsättningarna ändrats?

gizmo

temporary sunshine
Det går till ett paypal konto som är fortf i Olles namn om jag minns rätt.

Troberg

Sinister eater
Är PayPal rätt betalmetod idag? Jag bojkottar dem efter spektaklet när de stal pengar från Wikileaks och vägrade attvidarebefordra betalningar till ställen som sålde produkter de inte gillade. Jag vet många andra som bojkottar dem.

Kanske man bör överväga något annat alternativ?
Snow said:
Om stora summor pengar flyttar sig till konto skulle det kunna vara penningtvätt och banken eller det finansiella institutet en skyldighet att undersöka det. Paypal är lite kända för att frysa folks tillgångar vilket är emot svenska lagar som rör penningtvätt. Men jag tycker inte det är såå farligt.
Att vägra förknippas med vissa produkter låter jag stå för dem. Det är lite hyckleri men de är knappast ensamma.

Björn den gode

Swashbuckler
Troberg;n33956 said:
Är PayPal rätt betalmetod idag? Jag bojkottar dem efter spektaklet när de stal pengar från Wikileaks och vägrade attvidarebefordra betalningar till ställen som sålde produkter de inte gillade. Jag vet många andra som bojkottar dem.

Kanske man bör överväga något annat alternativ?
Vilka alternativ finns det? För som jag minns det så var både Visa och Mastercard på samma sida i wikileaksskandalen, och vad blir det kvar då? (jag är uppriktigt intresserad alltså)
Troberg said:
Ingen aning. Jag slår på PayPal för att de var först med det.

Kontanter? Bitcoin?
Snow said:
Swish är kvar. Vem som helst kan skicka lite pengar då och då. Det är busenkelt när man satt upp det på sin smartphone.