Nekromanti Sponsring

Foggmock

Myrmidon
Whoa! jag vill också ha den färgen! :gremlaugh:

114 kr en imponerande (och ojämn :gremsmile:) summa.. vad har ni för planerade inköp?

seinet

Swashbuckler
Vi har väl bland annat T-shirtar som skall fixas, knappar att göras och sådant. Det kostar pengar och ifall vi inte har några stora serveruppgraderingar så kan man ju ta av kontot som då får agera buffert.

/Seinet Wintermute - Lyssnar på musik

Helmgast
Annan betalning?

Jag skickar hellre pengar i kuvert än skriver koder på nätet... Kan ni inte ta emot pengarna på nåt annat sätt? Snälla?

Johan K

Gammal & dryg
Känns som jag är inne på den linjen åxå..

På nått sätt så känns det som det är mer hemmatamt, eller nått sådant, med PG eller BG...
Men blir det merjobb för redaktionens del så får man ju fixa det via den länk som finns... Inte mer med det isåfall.

w176

Förlorad dotter
Otaktiskt

Är det bara jag eller verkar det en aning ekonomiskt otaktiskt att tvinga folk att gnälla om att få skicka pengar på ett visst sätt?

Gardener

Champion
Re: Otaktiskt

Alltså, pengar i kuvert tenderar att försvinna, det är mer regel än undantag och det blir struligt att pengar uppdelade på flera ställen och att manuellt hålla ett extra register för pengar som kommit in på annat håll.

PayPal är ett smidigt system som miljontals använder och som används som betalningssystem i ett otal butiker på internet.

Skulle de svenska bankerna fixa ett lika smidigt system att få in betalningar från dem skulle jag mer än gärna införa det, men i dagsläget är det både oheligt dyrt och alltför komplicerat att ordna sådana lösningar.

Vi kräver inte pengar av någon, vi tvingar inte någon att använda PayPal, men om man har det, eller ett kontokort, och vill hjälpa till med att hålla siten igång så finns det ett synnerligen enkelt sätt att göra så. Jag har svårt att se vad mer som kan begäras.

Om nu någon tycker att det inte är några problem att ta emot pengar via post och sätta upp ett pg-konto så är det fritt fram att göra det åt oss. Jag ger det till och med som en utmaning, om någon vill ta på sig det uppdraget att lägga ner den tiden och ta det ansvaret så skulle i alla fall jag vara väldigt tacksam.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
*host* jo asså...

Jag kanske inte skänkte någon större summa, men så har jag ju andra uppgifter också. Bättre att skänka en liten slant då och då än att låta bli :gremwink:

Helmgast

Går det inte att bara göra en vanlig kontotransaktion (utan internet och PG). Jag får ert kontonummer, går till en bank och sätter in pengar där. OK?

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Re: Hur funkar PayPal ??

gå in på länken till paypal som finns på första-sidan. Där uppger du adress, kontonummer, mail, lösen för att logga in på paypal etc...Det är inte så avancerat.. Men det kräver ju att du har VISA eller annat kort.

/Sereg, som precis har donerat pengar.

Gardener

Champion

Vilket kontonummer?

Återigen, ska vi börja hantera pengar på flera olika ställen så blir det genast mera strul och börjar kräva ett aktivt administreringsarbete, något som ingen i redaktionen har tid eller ork att göra. Att ha ett konto kostar också pengar och ger onödiga konstanta extrautgifter vilket i alla fall jag helst vill undvika.

Om det är för toksvårt att bemöda sig att göra en PayPal-betalning så är det ju bara att strunta i det. Den som själv inte gör något kan inte komma och kräva att vi ska göra saker åt dem.

Helmgast
Ta det lugnt

Jag får väl skaffa ett master card dårå. Jag kräver inte att ni ska göra nåt, bara säger att jag hellre betalar med de sätt som jag känner till.

Jag trodde att paypal bara var ett sätt att transferera pengar från et konto till ett annat, och att det likagärna kunde ske via vanliga bankärenden.

Gardener

Champion
Detsamma

Ett tips är ju att kolla upp sakerna du snackar om innan du säger nåt. Underlättar diskussioner i alla lägen.

Efter att man har registrerat sig för ett konto på PayPal så kan man föra över pengar till det via sin bank genom att betala in på ett angivet pg-konto. Därefter är det bara att logga in på PayPal och göra överföringen till oss, enkelt och smidigt. Det tar ett par dagar när man betalar in till PayPal via postgiro, men det gör det ju hur som helst med pg-betalningar, så det bör inte spela någon roll.

Sodivra

Champion
Snyggt då?

Gillar ni den ljusblåa färgen, då? Ser den lyxigare ut, eller bara avvikande?

Gardener

Champion
Information

Jag tänkte jag skulle meddela att det går alldeles utmärkt att göra en betalning med kreditkort direkt från sponsringssidan utan att man behöver vänta på att de ska verifiera ens kort. Det fungerar alltså som ett direktköp. Man får också automatiskt ett konto på paypal som man kan använda i framtiden om man vill, för att skicka eller ta emot pengar, eller betala på eBay eller 42000 andra webbsidor.

Har man inget kontokort så kan man registrera sig på www.paypal.com och sen följa instruktionerna. När man har loggat in så finns det information om hur man skickar pengar till sitt eget paypal-konto under Add Funds -> Transfer From a Swedish Bank Account. Det kan man alltså göra genom en överföring från sin bank till ett svenskt postgiro-konto. När pengarna väl är inne på PayPal-kontot så klickar man på Send Money och för över pengar till "sponsring@rollspel.nu".

Helmgast
Förlåt

Ska genast skaffa paypal. Ursäkta om jag förutsatt för mycket dumt.

Tack iaf, paypal kanske man har användning av senare... Används det av amazon?

Helmgast
Snyggt

Förresten, har ni tänkt att återanvända den gamla ljusgröna färgen från forumets barndom?