Re: Otaktiskt
Alltså, pengar i kuvert tenderar att försvinna, det är mer regel än undantag och det blir struligt att pengar uppdelade på flera ställen och att manuellt hålla ett extra register för pengar som kommit in på annat håll.
PayPal är ett smidigt system som miljontals använder och som används som betalningssystem i ett otal butiker på internet.
Skulle de svenska bankerna fixa ett lika smidigt system att få in betalningar från dem skulle jag mer än gärna införa det, men i dagsläget är det både oheligt dyrt och alltför komplicerat att ordna sådana lösningar.
Vi kräver inte pengar av någon, vi tvingar inte någon att använda PayPal, men om man har det, eller ett kontokort, och vill hjälpa till med att hålla siten igång så finns det ett synnerligen enkelt sätt att göra så. Jag har svårt att se vad mer som kan begäras.
Om nu någon tycker att det inte är några problem att ta emot pengar via post och sätta upp ett pg-konto så är det fritt fram att göra det åt oss. Jag ger det till och med som en utmaning, om någon vill ta på sig det uppdraget att lägga ner den tiden och ta det ansvaret så skulle i alla fall jag vara väldigt tacksam.