Min tid är tyvärr mer begränsad än så. Dessutom är det antagligen ett rejält jobb att uppgradera forumsprogramvaran, jag vet hur mycket jag moddat den för RPG Lab, och Gardener har moddat betydligt mer för Rollspel.nu. Alla dessa moddar måste modifieras och flyttas till den nya versionen, och det är jobbigt.Hur mycket jobb är det att flytta över all data på servern till en annan server och köra därifrån istället? Det finns säkert någon annan entusiast (Troberg) som har mer tid att sköta om sidan.
Nja, det är inte att flytta data som är den stora grejen, det är att genomföra alla programändringar man gjort igen i den nya versionen. UBB.threads, även i den nya versionen, är omoddat ganska blekt jämfört med den moddade variant som körs nu. Lägg till det sådant som bara måste funka, typ integrering av användarhantering med andra delar av siten, så blir det mycket jobb.Alltså, det känns som det aldrig kommer bli gjort för att ingen har tid. Kan man inte bara låsa hela forumet och döpa om det till arkiv.rollspel.nu och låta forum.rollspel.nu peka till ett nytt forumsystem? Att bara flytta användare (fick jag lära mig igår kväll) ska inte vara något problem.