Nekromanti [Spotify] Låtar om band

seinet

Swashbuckler
Letade efter låtar att slänga in i Debbies lista med namn när jag istället hittade en låt av Dimmu Borgir som heter just Dimmu Borgir, den är ju hur passande som helst i den här listan.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Seinet said:
Letade efter låtar att slänga in i Debbies lista med namn när jag istället hittade en låt av Dimmu Borgir som heter just Dimmu Borgir, den är ju hur passande som helst i den här listan.
Fast alltså, Organ skriver ju: »Temat är "låtar som handlar om andra band".« (min fetstil)

Annars hade listan varit mycket längre. ^^

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
"Sedlighetsroteln" med Loop Troop. Ja, OK, strikt taget delvis samma killar, men ändå annat band =)

EDIT:Vid närmare eftertanke tänkte jag fel, det är ju "loop troop var här" som är av sedlighetsroteln, och den finns inte på Spotify. Låten Sedlighetsroteln står som Timbuktu, men det är ju Sedlighetsroteln själva som gjort den... Så jag tog bort.

Brynolf

Dum fan
Hihi, kul idé. James Brown is dead är rätt given. Orginalet av LA style fanns inte dock.

Sen är väl Joey Killer kvalificerad, oavsett om den handlar om Europe eller ett påhittat band.

Strömkarlen av Nordman... tja, i det här fallet är det väl Hin Håle själv som är "bandet".

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag har slängt in ännu en låt som någon annan uppmärksammat mig på. Den här gången är det Xhakhal som tyckte man skulle kika på videon till »The Mesopotamians« av They Might Be Giants.

Givetvis har hon ju helt rätt, ta och titta på videon med ens!