Nekromanti Spotify [Vem vill ha?]

G

Guest

Guest
Hej!

Alla betalande som har Spotify får under December en invite om dagen. Jag har just nu 8 st. Så är någon intresserad så skicka ett PM till mig med mailadress så drar jag iväg en invite.

Julklapp från Lexx :)

G

Guest

Guest
5 Invites kvar. Iofs kommer jag få nya fram till den 25:e, men passa på medans det finns :)

G

Guest

Guest
Jag tycker personligen att programet är så pass bra att det måste spridas. Ända nackdelen med nuvarande version är att det ibland suger upp nästan alla ens bandbredd. Sitter på en 100 mb lina just nu och det märks när ens torrenter sjukner från 9 mbit/sek till 500 kb/sek när spotify körs i bakgrunden... :)

Vad tycker du om utbudet än så länge? Jag hittar typ 80% av allt jag söker efter. Rikigt brett utbud. Blir bara bättre och bättre...

Arfert

Facit
jag har nog lite konstigare smak, men spotify hittar i alla fall hälften av den bortglömda 70-talsrock jag letar efter...

Och jag kör inga torrents *L* -- så den biten är inga problem.

G

Guest

Guest
Oj, alla 8 invites gick åt direkt. Får en ny imorgon, så det är först till kvarn som gäller.

Jag kommer att dela ut en ny invite fram till jul.

Ond bråd död

Swashbuckler
Vi som fått invites av dig får väl också nya? Ivf så verkar Spotify ruggigt bra. Vissa låtar är bara några sekunder långa dock. Det kanske är nåt problem med nedladdningen iofs.

G

Guest

Guest
Skumt. Jag vet inte omd et är skillnad mellan betalversionen och reklamversionen. Vad jag hört så ska inte låtlängden vara begränad i reklamversionen. Kanske något tillfälligt...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nu har jag testat lite.

här är vad jag tycker om saken, om nån brydde sig.

Sammanfattat: Snygg klient (hade velat ha en native linux), saknar ett par viktiga funktioner (som att kunna sortera spellistor på ett rimligt sätt), och har förvånansvärt mycket udda musik men absolut inte tillräcklgit för att jag ska överge mp3:or nångång snart.

Foggmock

Myrmidon
Jag vann en invite häromdagen på fiestamusic.com (behövde skriva in mig tre veckor innan vinsten kom, lagom ansträngning) men har inte fått några uppgifter än.

Skaffade det mest för att kolla upp vad hela grejen handlade om, tror inte det är ett reellt alternativ för mina musikbehov.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Spotify [Vem vill ha?] (ot)

Själv kör jag redan gratisvarianten och är tämligen nöjd. Vad jag undrar dock är; hur mycket bättre blir tjänsten när man betalar för den? Om den enda skillnaden är att man slipper reklamen så kommer jag nog fortsätta som jag redan gör. Jag tycker inte alls att det stör och är faktiskt lite förvånad att det inte är mer reklam i den.

/Anders

G

Guest

Guest

Vad jag förstått så är det ingen mer skillnad än det du nämner. Dock anser jag att programet är så pass bra att det är värt att betala för. Men det är givetvis en smaksak.

krank

Det som är mest synd, tycker jag, är att det inte finns någon motsvarande tjänst för TV-serier som funkar för oss i svea rike. Det finns ett par i USA, som tyvärr även de är begränsade till att "nästan" ha alla ens favoritserier, men inget i sverige vad jag vet.

Hela tanken med att man kan betala bort reklam är dock det bästa sedan tärningar med fler sidor än sex. Reklam är djävulens rövherpes, reklam dödar stämning, sammanhang, och upplevelse - Per Gessle och Petter mitt i Dresden Dolls, liksom. Det är som att äta en god gräddtårta, hemmagjord med sockerkaksbottnar och jordgubbar och hela skiten... och plötsligt avbrytas av att delar av tårtan har diarré mellan bottnarna. Eller som att kolla på porr och plötsligt mötas av en kille som stoppar upp en glasburk i röven med locket sist och så går burken sönder, och man får se hur killen plockar glassplitter ur sitt blödande anus... Så illa är det. per fucking jävla kukgessle och horjävla-petter.

Jag funderar faktiskt på att betala för skiten. Kan vara praktiskt om man är nånstans där man inte har tillgång till sitt bibliotek. Det är en hyfsat bra idé ändå, och tar man bara bort reklamen så är ju det resterande innehåller brett nog för att... "duga".

NilsK

Ligist

Krank spana in tv-links.cc, finns sjukt mkt där. I och för sig är det knappast Hulukvalitet men det funkar iaf.

krank

Jag tycker egentligen fortfarande det jag skrev i den där bloggposten men...

men.

Jag kom just på att jag inte startat Foobar2000 sedan jag skaffade Spotify. Att jag liksom per automatik sträcker mig efter Spotify istället. Att jag kört SPotify flera gånger på skolan för att spela musik för eleverna medan de jobbar.

Kort sagt, att Spotify trots allt visat sig ha en ganska fin plats i mitt musikuppspelande. Nu återstår bara det tunga beslutet om man ska börja betala för det...

krank

HJK said:
Vad får man om man pröjsar?
Man slipper reklamen. Man slipper Per Gessle och Petter som dyker upp mitt i ens lyssnande på faktisk musik, helt enkelt.

Plus att man får lite bättre sökgrejer och sånt, men det skiter jag egentligen i. Jag tycker däremot mer illa om reklam än vad jag tycker om nazister, pedofiler och skolminister Björklund. Faktum är att reklam nog är ganska nära det värsta jag vet i hela världen.

G

Guest

Guest
Har 3 nya invites om någon skulle vara intresserad. Skicka PM...