Nekromanti språk/skrift

GoblinGurra

Swordsman
Språket är Ashariska och skriften är jag lite osäker på...men då läskunnigheten i Västmark är låg så är det inget att ora sig för.
endast lärda kan läsa så om nån Rp är lärd så tycker jag att jargisk skrift blir bra.

antorax

Swordsman
Har för mig att det är jargisk skrift som gäller över hela asharinahalvön förutom där cirefalier har mer makt än vanligt, där skriver man antagligen på Falisk skrift.

Eleas

Hero
"Har för mig att det är jargisk skrift som gäller över hela asharinahalvön förutom där cirefalier har mer makt än vanligt, där skriver man antagligen på Falisk skrift."

Antingen skulle jag säga att cirefalierna härskar på en plats, i vilket fall falisk skrift används. På en annan plats härskar de inte, och där finns inget skäl för folk att lära sig ett språk som cirefalierna faktiskt inte vill lära ut.

Det är ett ganska rudimentärt chiffer, men så är det ändå rätt praktiskt att ha ett språk som ingen utomstående normalt sett begriper.

--Björn, tungotalare

Zishan

Veteran
Västmark talar Ashariska vilket medför att de har det Jargiska skriftsystemet. Kan jag nästan svära på iaf...