Nekromanti Spycraft d20

entomophobiac

Low Prep High Play
Har både spelat och bläddrat i detta spel. Men vad tycker ni övriga om det?

Personligen har jag inget emot d20 systemet i detta utförande, eftersom det leder till flertalet roliga funktioner. Däremot är det jobbigt att man måste ha Player's Handbook för att kunna göra rollpersoner.

Så, detta är vad JAG anser om Spycraft:

Bra:
Schysst idé, jätteläckert framförande och mycket matnyttig information. Humor och action i en mycket bra blandning. Fantastiskt bra spel för den som gillar heroiska eldstrider, biljakter och manicker i bästa möjliga Bond anda. Stridssystemet är också en aning slimmat, så som att Attack of Opportunity är borttaget, och klasserna fyller viktiga funktioner i spelet.

Dåligt:
Inkomplett - du måste ha PHB. Dessutom tycker jag att striderna tar förbenat lång tid när man kommer upp i level, men antagligen beror detta på min nuvarande SLs fullkomliga improvisationsförakt. Istället för att säga "du sänker honom med ditt skott" så får man minsann nacka sina motståndare tärning för tärning. Detta kan bli lite väl långdraget ibland.

Men det här är ju samtidigt mer en bugg i spelgruppen än en bugg i spelet...

PAX

Jordisk Äventyrare
Införskaffade både Spycraft och d20 Modern för ett par veckor sen och är nu biten. Ska bygga upp en ny kampanj till min spelgrupp och jag tänker blanda från båda spelen. Som van spelare av lite mer detaljerade regler för strid och skador så känns d20 nästan för enkelt men jag tänker ge det en chans i sitt grundutförande. Därefter modifierar vi...

Besök gärna följande sida om du inte känner till den:
http://www.modus-operandi.co.uk/default.asp

Man Mountainman

Storsvagåret
Men det här är ju samtidigt mer en bugg i spelgruppen än en bugg i spelet...

Det är väl precis vad det inte är? Om ni följer reglerna till punkt och pricka, och upplever ett problem, så måste ju problemet härstamma ur reglerna? :gremwink:

Rätt ska vara rätt!

Nightowl

Champion
Om ni följer reglerna till punkt och pricka, och upplever ett problem, så måste ju problemet härstamma ur reglerna?
Precis. Jag avskyr när man ursäktar regeldumheter genom att hänvisa till att man kan ignorera reglerna.

Erik, undrar om man kunde få än mer komplett recension av Spykraften?

entomophobiac

Low Prep High Play
Jag avskyr när man ursäktar regeldumheter genom att hänvisa till att man kan ignorera reglerna.
Nu handlar det mest om att denna SL inte är särskilt smidig. Istället för att föra handlingen framåt så används reglerna nästan hela tiden. Det hela tar så mycket längre tid när man verkligen sitter och regelanalyserar varenda gram händelse. Systemet kan vara snabbare än så - det vet jag, eftersom det har hänt att jag provat d20 under andra sammanhang.