Nekromanti Spycraft

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Hmm... dålig uppslutning du. Inga erfarenheter dock kan jag väl fälla nån kommentar om att jag gick och gluttade på det när det kom ut för jag tyckte det verkade mycket vettigare än det där "d20 Modern" som verkade ha så konstiga klasser... Hur är det nu då? Tja... Modern har jag köpt och Spycraft har jag inte gluttat på mer. Vet inte riktigt hur det kom sig... Nåja...Tycker det är underligt att du inte fått ett enda vettigt svar (detta räknas ju verkligen inte). Det var ju nån som körde en Spycraft-kampanj nån gång strax efter jag började hänga här. Ge dig till känna!

Big Marco

Läskig
Själv fick jag ett ryck i julhelgen och köpte jättemassa nya rollspel via Amazon - Modern och Spycraft var med på listan (och Stormbringer - mysigt!). Spycraft är en av de få rollspelsböcker jag har inspirerats av på åratal. Jag misstänker att det i sedvanlig d20-anda är ett härk att hålla reda på alla pluttifikationer och bonus or "states" och annat, men andan i spelet har gett mig ett leende utan dess like.

Det verkligen känns James Bond över reglerna - och jag gillar interaktionen mellan spelare och spelledare och hur man som spelare aktivt kan påverka situationerna man ställs inför - och även belönas för det. =)

AEG blir säkert glada nu när jag köper allt till Spycraft. ,-)

Melkor

Veteran
Jag köte upp mig på den första laddningen böcker. Har nu insett att man kommer behöva lägga ner en förmögenhet om man ska köpa alla releaser som kommer.

Mitt intryck är att det är extremt fokuserat på spioneri (därav namnet kanske javascript:void(0) ). Grundspelet är väl Spycraft med Shadowforce Archer som alternativ "campaign setting".

När väl Wizards släppte D20 Modern, så passade det mitt syfte bättre (X-files/James Bond/Horror). Spycraft kändes som sagt ganska låst till spioneri.

Uppsidan Spycraft vs. D20 Modern är väl att det storsatsar på detta spel, vilket inte WotC gör. Vilket leder till att det har kommit mycket material och kommer fyllas på. Nu har jag lagt det lite åt sidan och följer inte med lika mycket i releaser. Men men, det verkar vara ambitiösa människor bakom projektet, så det kommer säkert att leva ett tag till.

Tack för mig,

Galastro

Big Marco

Läskig
Rollpersoner kommer iaf att skapas under helgen och spel kanske sker nästföljande. Jag fick iaf tag på en regelbok till på Trad för 99:- så jag är glad. =)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Va?! Grundboken för 99:-? Betyder det att man ska besöka Tradition en sista gång innan man ger upp hoppet totalt då...? :gremooo:

anth

Vetefan
Tradition [OT]

Ja, det tycker jag.
Eftersom de håller på och "avvecklar" rollspel så betyder det att man kan göra REA-fynd.
Allt är inte på REA, men jag skulle tro att det mesta kommer på REA förr eller senare om man håller ögonen öppna.

Big Marco

Läskig
Re: Tradition [OT]

Citat från Trad-person: "Vi kommer bara föra svenska rollspel och D&D 3. Det är det enda som säljer någotsånär."

Tur att Internet gör världen liten. Även om det blir lätt löjligt när fraktkostnader för böcker från USA når över totala ordervärdet...

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Tradition [OT]

Eftersom de håller på och "avvecklar" rollspel så betyder det att man kan göra REA-fynd.
Som jag gjorde där igår... Call of Cthulhu d20 för endast 149 kr. En rabatt på 250 spänn! :gremlaugh:

/Mikael - glad