Nekromanti SSK - eller?

Möller

Hubert Hortlax
Stockholms spelkonvent närmar sig, den 16e September bär det av i Alby (Och inte Norsborg, som Fria ligan skriver på sin blogg. Gjorde samma misstag förra året och höll på att driva folk vansinniga). Jag känner mig osäker på om jag ens kommer dit. Trots att det i princip är näst-gårds. Så mycket rollspel verkar det ju inte bli, och SARZ har inte längre jättemycket mer brädspel än vad jag kan spela »till vardags«. Fria Ligan skulle förvisso jag vilja kika på.

Men, jag gillar goda forumiters sällskap. Att spela med, eller bara träffa, folk man som mest sett på en dimmig krog.

Så, ska jag till SSK eller inte? Ska ni dit? Ska vi hitta på något, för, efter eller under konventet?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag vågar nästan lova att jag inte kommer. Att det inte är så mycket rollspel stör mig inte; rollspel på konvent ger mig ganska lite. Jag går mest på konvent för att träffa folk.

Men, ärligt talat, jag orkar inte. Det här blir hösten då jag blir tråkig, känner jag. Säger nej till en massa grejer för att maximera energin till jobbet. Och studierna. Så sorry, ingen krank på SSK.

Lukas

Mannen i Gult
alltså vad hände med den där roliga spelbaren som var där förra året?
inte SARZ utan den andra.

om de skulle vara där så skulle jag inte ens fundera.

Möller

Hubert Hortlax
Lukas said:
alltså vad hände med den där roliga spelbaren som var där förra året?
inte SARZ utan den andra.
Ja, justja. Det var en till, bättre spelbar där också. Fast min poäng håller fortfarande, för egen del tycker jag inte att det är mycket roligare att spela där än med spelgruppen.

Förövrigt vet jag inte om den andra spelbaren dyker upp. SSKs hemsida är inte direkt ett under av klarhet.

krank

Mekanurg said:
Jag är där lördag eftermiddag och pratar spelvärldsbygge.
Är det ungefär samma som du körde senast jag var och lyssnade på dig när du pratade om ämnet? Det var oerhört intressant, men jag vet inte om jag behöver höra samma saker igen... Om du däremot har hittat nytt stoff och idéer kan det hända att jag ramlar in och lyssnar =)

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Det blir inte Saga Okeanos igen, så mycket kan jag säga. Men det är först när jag gjort föredraget som jag vet hur annorlunda det blir.

krank

Mekanurg said:
Det blir inte Saga Okeanos igen, så mycket kan jag säga. Men det är först när jag gjort föredraget som jag vet hur annorlunda det blir.
När jag var där var det iofs Wolframnästet som var exemplet... =) Så det var ett tag sen. Kanske borde dyka upp bara för att se vad som kan tillkomma =) Jaja, det märks hur mycket energi jag har den helgen.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag kommer att dyka upp och springa runt i korridorerna och vifta med indiespel för att försöka ragga upp främlingar och/eller forumiter. Jag kommer inte att spela brädspel eller annat tjafs och jag kommer inte att delta i några arr.

Så om ni är indiesserade är det bara att grabba tag i mig (eller snarare inte streta emot när jag grabbar tag i er) eller ringa/SMS:a mig för att bestämma möte.

Ögat

Hero
Jag kommer vara där, åtminstone stundtals. Kanske spelar jag Teknochock, kanske smider jag ränker med resten av boningenredaktionen.

Max Raven

T12-kultist
Hm. Som förväntat så kan jag inte dyka upp - restider på 20 timmar gör det till en lite väl lång resa. (Om inte billigt flyg finns förstås)

Kanske nästa år. :gremsmile:

G

Guest

Guest
Jag kommer dyka upp åtminstone på fredag - och kanske lite på lördag. Mest bara för att hänga, tjöta och glo, så om någon vill spela något så är det bara hojta. :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag kommer nog inte dyka upp på ssk i år. Anser att det ligger lite för avsides för att jag ska orka ta mig ditt. Men kanske ändrar mig när det är dags.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Inget SSK för mig i år.

Jag är på bröllop på lördagen och därmed får man anta att även söndagen går bort.

Tyvärr.

Doomhamster

Swordsman
Genesis said:
Jag kommer att dyka upp och springa runt i korridorerna och vifta med indiespel för att försöka ragga upp främlingar och/eller forumiter.
Nu är jag lite frestad... fast jag tror min chaufför jobbar den helgen. Ska kolla upp det.

Lukas

Mannen i Gult
Genesis said:
Jag kommer att dyka upp och springa runt i korridorerna och vifta med indiespel för att försöka ragga upp främlingar och/eller forumiter.
Det här övertygar mig, jag kommer dyka upp.

men förmodligen kommer jag endsat vara där på lördagen

Möller

Hubert Hortlax
Lukas uppmuntrade mig att genomföra en idé jag gått och funderat på, nämligen att spelleda ett scenario till Mutant City Blues. Jag har ju som ni kanske minns lite tips på hur MCB bör spelas, och jag vill utsätta dem för verkligheten.

Alltså lanserar jag Chromes die with the man in Newton Creek, ett inofficiellt rollspels-arrangemang för 2-4 spelare på kanske 5-6 timmar.

Tror ni det är något? Jag behöver ju få tag i lokal och spelare, båda på kort varsel. Arret är ju inofficiellt och jag kan inte lova särskilt många dagar i förväg att det blir av.