Nekromanti städer..

smaffy

Hero
tjosan!

jag råkade ut för en lustig detalj när jag spelledde häromdagen.. igår. rollpersonerna bestod av tre stycken motorcykelgängsmedlämmar som bodde i amsterdam. dom åkte runt på sina moppar.. förlåt, motorcyklar (den felsägelsen gillade de inte.. =o) och gjorde massa antisammhälls-saker. eftersom just amsterdam är så himla drogliberals och det visst sitter gubbar och röker marijuana i varje litet hörn så skulle juh oxå rollpersonerna ha i sig lite knark.. sen bar det av till massa ljusskygga klubar..

nåja. när jag skulle beskriva hur det såg ut i amsterdam när de åkte in med sina mopp.. motorcyklar visste jag juh inte hur det såg ut i städerna! så.. jag hittade på att det var stora vägar rakt igenom centrum.. vilket det inte var enl. nån spelare som visst hade varit där.. det blev massor av sånna fel helatiden.. och som spelledare ska man juh gärna inte ha fel, man är juh "gud"!

såå.. jag undrar, är det någon som vet hur det ser ut i diverse storstäder? det ska väll finnas massa arkeologier å så? husen är enorma, upp till två kilometer etc.. men.. någon direkt bild ges inte hur det är i alla små städer! jag vet att det kanske, kanske kommer ut en modul som tar upp allt dethär.. men, det kan man juh räkna ut att det kommer ta evigheter innan den kommer..

såå.. är det någon som vet hur det ser ut? det behöver juh inte alls vara likadant i framtiden om femti år som det är nu, saker kan juh ha förändrats..!

är det någon som kan sammanfatta det som kommit ut? någon som ha egna åsikter om det..? är det någon som vet var man kan hitta info om sånna saker? det som står i grundboken räcker juh inte precis långt!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Sereg_UBBT

Swashbuckler
jag tror att dina spelare får skilja på hur det ser ut nu och år 2059... och förresten så är ju SL gud, säger du att något är så, så är det så!

F.ö tror jag att underjordiska flerfiliga motorvägar är rätt vanliga, iaf under städerna. Parkeringshus (underjordiska?) finns också placerade i anslutning till motorvägarna så det är enkelt att svänga av motorvägen, parkera och knalla ut/upp på stan. Inne i staden är säkert lokaltrafik vanligt; tunnelbanor, luftbanor osv. (har förresten sett en riktig luftbana i Chiba, Tokyo :)

Annars så finns det en artikel om just arkologier i senaste Codex. Skriven av CJS och ger lite allmän info om hur arkologier fungerar, invånare osv.

Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Ett elektroniskt fansin

smaffy

Hero
kultur då?

varje liten stad har juh sin egna kultur och så.. är det någon som har skrivit nått om.. sånnt? eller har allt smält samman till en enda stor degklump i och med att städerna fyllts upp med folk från hela världen?

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]