Nekromanti Stämnings bilder

ikaros

Warrior
Jag vet inte om ni känner igen er men jag tycker att bilder är fruktansvärt bra på att förmedla en stämning eller väcka fantasin ur sitt slummer, speciellt då fantasy-inspirerade miljöer.

Jag undrar därför, vet ni nån internet-sida där det förekommer miljö-bilder som man kan kika på?

Wieee

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
det finns massor med bilder på www.elfwood.com, stor andel skräp, men har man tur hittar man ett galleri med fina bilder. Så att surfa där är lite som en skattjakt.

Pom

Swashbuckler
Inspirerande bilder kan verkligen ge någonting. Min mest aktiva kampanj (inne på sitt femtonde år om man räknar världen, sjunde år om man räknar äventyrssvit) föddes när jag betraktade en speciell bild (som karlsloken målade om så att jag bara hittar en senare inte lika trolsk version när jag söker efter den på nätet).

Hur som haver, jag har hittat en del inspirerande bilder på exempelvis dessa ställen:

Fantasy Fine Art
(Här finns förutom ett antal bilder var av ett stort antal konstnärer också länkar till var och en av dessa konstnärers hemsidor).

Therion
(Förutom en hel del moderna konstnärer finns en uppsjö Doré-bilder. Du vet han med Bibeln, Dante och liknande.)

ripperdoc

Myrmidon
Om man vill ha bra bilder går man till http://www.epilogue.net, med enormt utbud och generellt mycket hög kvalité (jämfört med ex. Elfwood). Har bilder till fantasy, sci-fi och horror. Har fyllt alla mina bildbehov de senaste åren.

/RD