Här kommer kanske ett lite tråkigt svar, men jag gillar ändå handouts med lite baktanke och förarbete.
Nå, jag personligen är inte mycket för den sortens påhitt, eftersom jag inte tycker att det ger mig något som gör stor skillnad. Mest vore det väl som en kul grej i förbigående, som tennstopen du nämnde. Min inlevelse eller upplevelse blir dock inte märkbart bättre på grund av en viss sorts ljusstake eller så. Speciellt inte sedan den ändå kommer att skära sig med stiftpennor, mobiltelefoner, godispåsar och snusdosor.
Utöver en illustrerad spelledarskärm och miniatyrer, vilka imho fyller en annan funktion, och kanske någon skål med tokens, brukar jag alltså inte ha några dekorationer avsedda för spelet.
Handouts kan dock vara roliga om man har lagt lite tid på dem. Ska spelaren komma över ett hyperviktigt brev så är det ju kul att kunna ge denne ett speciellt brev. Ska brevet föreställa att vara handskrivet på parfymerat papper så ska det ju gärna vara så också – om man nu ska bemöda sig med en handout överhuvudtaget.
Därmed vill jag uttrycka att jag inte tycker att handouts är ett måste för att det ska bli bra. Viktiga prylar kan lika gärna finnas i bara fiktionen; "Du hittar ett brev som doftar starkt av parfym". Men ska det vara handouts så ska det gärna vara lite mer av rekvisita än en symbolisk substitutgrunka. Själv gillar jag just pappersrekvisita som speciella brev och kartor. Inte för att jag gör dem så ofta idag som när jag var ung, fager och benådad av tidsbristens demoner, men ändå – de är fortfarande lika roliga att skapa.