Nekromanti Stämningsmusik åt zonfararna

Radioaktiv

Hero
Fortsätter med mutanttrådarna. Behöver stämningsmusik till mutant i allmänhet och är tacksam för svar.

Jag har en hel del snabeljazz, men tar tacksamt emot mer. Framför allt söker jag dock musik för att bygga upp ett vildmark- och zonfararsoundtrack.

Laowai

Hero
Rekommenderar ambient-musiken till fallout varmt. Även jesper kyd och jon hallur gör jävligt bra ambient.

Kan komma med fler förslag i eftermiddag när jag kommit hem.

Ah, och det svenska post-apoc spelet krater ska ha ett jävligt bra soundtrack det med :gremsmile:

Arfert

Facit
Tangerine Dream. I synnerhet skivorna Ricochet, Stratosfear och Force Majeure. Men allt funkar, i synnerhet det som är från 70-talet. Kolla HÄR. Enjoy. Det finns MASSOR.

Jarre kan dra nåt gammalt över sig. :gremwink: ..ok Oxygene och ett par till är bra. Men T.D. är fan så mycket bättre. Enligt mig.

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Front Line Assembly, i synnerhet Hard Wired har alltid gett mig post-apocvibbar.

Laowai

Hero
Arfert said:
Tangerine Dream. I synnerhet skivorna Ricochet, Stratosfear och Force Majeure. Men allt funkar, i synnerhet det som är från 70-talet. Kolla HÄR. Enjoy. Det finns MASSOR.

Jarre kan dra nåt gammalt över sig. :gremwink: ..ok Oxygene och ett par till är bra. Men T.D. är fan så mycket bättre. Enligt mig.
Ammafackinggawd! Tangerine Dream är ju så jävla fulla av win att det är galet! Varför har jag inte hört dem föränn nu?

Tusen miljoner tack för detta Arfert!
<3<3<3<3<3

Edit: Ett stavfel, plus några hjärtan till.

Arfert

Facit
Laowai said:
Arfert said:

Ammafackinggawd! Tangerine Dream är ju så jävla fulla av win att det är galet! Varför har jag inte hört dem föränn nu?

<3<3<3<3<3

Tangerine Dream är ju det första stora tyska syntbandet, kända för sina monstruösa specialbyggda Moog-syntar. Och inget TD, inget Kraftwerk. Förmodligen. Skivor som Zeit (1972) och Phaedra, som visade möjligheterna med sequencers (1974), var otroligt viktiga.

Laowai

Hero
Arfert said:
Laowai said:
Arfert said:

<3<3<3<3<3

Tangerine Dream är ju det första stora tyska syntbandet, kända för sina monstruösa specialbyggda Moog-syntar. Och inget TD, inget Kraftwerk. Förmodligen. Skivor som Zeit (1972) och Phaedra (1974) var otroligt viktiga.
Basically, jag visste inte om dem för att jag är en obildad tölp. Fan också.

Nåja, nu vet jag ju så mycket bättre, tjohej, nu ska här lyssnas in 45 år musikhistoria ^^

Edit: Radioaktiv: Förlåt för mitt OT-ande. Ska sluta upp genast nu när jag har tackat Arfert :gremwink:

Arfert

Facit
Mer OT då: börja med Phaedra och Ricochet, jobba dig framåt till typ 83. Sen kan man ge sig på de äldsta skivorna och resten.. :gremsmile:

Fint omslag förresten, man ser ju att det passar zonfarare...

Laowai

Hero
Working on it =)
Phaedra är helt underbar :heart:
One night in space och love on a real train är också sjuuukt bra.
Tack som fan igen, jag har ett helt bibliotek att lyssna igenom, tusen tusen tack =)

Arfert

Facit
Du är tyvärr felinformerad.. det är först på Autobahn eller kanske Ralf und florian (74 resp 73) börjar syntarna slå igenom (men dominerar inte helt ljudbilden)... och då ligger de fortfarande ljusår efter TD mär det gäller "synthifieringen". Innan dess används synthar till en mindre del.

Krax

Veteran
Kan varmt rekommendera Pete Namlook och hans skivbolag Fax +49-69450464, mer känt som bara Fax.

Radioaktiv

Hero
Tack för tipset, och välkommen till forumet. :gremsmile:

(Tack till alla andra som hjälpt till med soundtrack förresten. Det uppskattas jättemycket :gremsmile: )