Nekromanti stämningsmusik?

BiRELL

Veteran
skulle behöva lite tips om stämningsmusik utan tal. viskningar på sin höjd, helst till mutant, eon och call of cthulhu, :zeppelinare:

G

Guest

Guest
skulle behöva lite tips om stämningsmusik utan tal. viskningar på sin höjd, helst till mutant, eon och call of cthulhu,
Ett stående tips från min sida när det gäller skräckmusik är Throbbing Gristle, lyssna på det så förstår ni. Speciellt "Hamburger lady". Men det passar nog bättre till Kult än CoC.Mutantmusik är en svårare nöt att knäcka, min spelgrupp verkar föredra reggae och speciellt Peps Persson. Men personligen är jag inte så förtjust i det, jag vet inte varför.
För Eon så passar väl klassiskt av olika slag, Wagner minns jag att vi brukade poppa när vi spelade det. Soundtracken till Baldurs Gate-spelen är också ett tips, speciellt Icewind Dale.

Troberg

Sinister eater
skulle behöva lite tips om stämningsmusik utan tal. viskningar på sin höjd, helst till mutant, eon och call of cthulhu,
För Call of Cthulhu, speciellt om ni ska besöka ett mentalsjukhus, så rekommenderar jag Diamanda Galas, speciellt Vena Cava eller Shrei X (gärna båda samtidigt). Ha dem i bakgrunden och de kommer verkligen att krypa under skinnet på spelarna efter en stund!

Wictor

Warrior
Film och spelmusik av de flesta slag tycker jag är jättebra. Jag har kommit på mig själv med att alltid fundera på vilka rollspel musiken skulle passa till när jag ser på film. Och båda sorternas musik är ju faktiskt framtaget som bakgrundsmusik i de flesta fallen.

Johan K

Gammal & dryg
Förutom då att du säkert kommer att hitta vd du söker på Krilles musikbank, så skulle jag nog föredra nån form av lite mörkare grigoriansk musik...
Känns som det skulle passa in ganska bra, iaf i CoC..

/ Johan K, som nyss är hemkommen från Scottland