Nekromanti Stämningstips

NecTech

Swordsman
Kan varmt rekommendera att ni tankar hem musiken från GTA III Vice City och drar på radioreklamen i bakrunden som följer med på skivan....

Kanske inte direkt Neotechrelaterad reklam men klart skön och stämningshöjande!

Mitt tips för idag...

Mvh
NecTech

MovinGalt

Warrior
Jag tycker spelmusik funkar väldigt bra, då det inte brukar vara särdeles mycket sång i den...

/MovinGalt - blir alltid ombedd att sänka musiken

NecTech

Swordsman
Därför funkar ViceCity radioreklamen väldigt bra. Vissa av reklaminslagen är riktigt sjuka och passar om man spelar mer cyberpunkneotech...

Mvh
NecTech

ripperdoc

Myrmidon
Fast Vice City doftar tidigt 80-tal så mycket det bara går. Visserligen är cyberpunk i grund och botten en 80-talsföreteelse (iaf känns det så), men det finns inget som säger att kända och okända 80-talshits passar till Neotech, och en del reklaminslag lider också av 80-talssymptom (ex. den om det fantastiska nya videospelet). Kanske är det bättre att använda musiken och radion till GTA III (alltså inte Vice City).

/RipperDoc - som annars dyrkar både spelen och musiken

NecTech

Swordsman
Nja... Jag menar då enbart Reklaminslagen. Och JA, jag tycker dom passar i en 80-tals liknande cyberpunkmiljö. Vad som nu sägs i reklamen är kanske inte så extremt viktigt, utan hur den förmedlas, den är liksom rätt hysterisk och stundtals rätt så rå... Lite lätt i bakrunden, återkommande var 10:de minut eller så... Får nog snickra ihop en winamplista tror jag...

När vi ändå är inne på reklam, något tips var man kan hitta reklamsnuttar på internet? Audio då alltså.... Helst Amerikansk, Japansk, Kinesisk eller Engelsk...??

Mvh
NecTech

chrull

Stockholm Kartell
Jag rekommenderar att ni inte gör det. Eftersom ni då begår en olaglig handling(?) eller?

Och om det är en olaglig handling så ber jag dig sluta att uppmana till sådana på våra forum. Är det inte det så ber jag bara om ursäkt :gremgrin:

chrull

MovinGalt

Warrior
Nerladdning [OT]

Jag har aldrig riktigt fattat den lagen riktigt...

Det finns ju brännbara cds, som välkomnar att man ska bränna .mp3, men det i sig är olagligt att ladda ner den?
Var ska man då få den ifrån? Sen finns det artiklar i diverse datortidningar med "Vi rankar de bästa mp3-sidorna".
Dessutom är inte Kazaa (DC?) olagligt, vad jag vet, och där kan man väl tanka det mesta.
Som jag förstått det är det olagligt att "shara" - dela ut filer, men inte att ladda hem dem. Lite som vid koppleri, fast inte på samma plan.

/MovinGalt

NecTech

Swordsman
Re: Nerladdning [OT]

Du får fortfarande ha musik som du tankat hem på minnet i datorn, du förstår, det finns kryphål, och dom gäller det att använda!

Sen skrev jag INTe att NI ska tanka hem musik olagligt, det finns lagliga sätt att tanka hem musik på, Napster nuförtiden exempelvis, men man måste vara bra korkad om man gör det...

Mvh
NecTech

Skarek

Veteran
Re: Nerladdning [OT]

Du har dock rätt att kopiera musik till dig själv och din närmsta umgängeskrets. Iaf vad det de lagarna som slogs fast när banden var lika hämska som mp3:or.

Sen får du tanka hur mycket mp3:or och ha hur mycket mp3:or du vill om du samtidigt äger cd-skivorna (vilket jag sjukt nog gör).

Boridus

Veteran
Kör soundtracket till Hellraiser där har ni skön musik till framtids spel.

G

Guest

Guest
Re: Nerladdning [OT]x2

Nice, det är inte olagligt att kopiera skivor med kopieringsskydd för att använda dem i t.ex. bil-cd-spelaren, men enligt licenserna som philips säljer på att trycka cd-skivor med kopierings skydd... dessutom är det olagligt att sälja sådana saker som kan köras i cd-spelaren oavsätt om man kallar det cd eller ej då det har kopieringsskydd eller att cdn inte är licenserad.

Vilka ska betala skadestånden? :gremlaugh: Inte jag iallafall. :gremgrin:

Lord Renisis

Warrior
You fellows are so...

Okej..
Det där med lagen var bara ett rykte(att den kom ut i januari alltså), den ligger på ritbordet än så länge. Det är olagligt att dela ut filer, men själva nerladdningen är inte olaglig. Lika dant som det är olagligt att sälja piratkopior, men det är knappast olagligt att köpa. :gremsmirk:
Så det så :gremlaugh:
Så chrull, det är inte olagligt, om han därimot skulle uppmana till att dela ut så skulle det var olagligt.... :gremsmile:

/Hugo, stolt användare utav DC++ :gremsmile: