Nekromanti Störst chans att få spela? (Gothcon)

Jag sitter här och funderar på om man ska anmäla ett lag och anmäla sig till de spelen man vill eller om man bara ska åka till Gothcon och hoppas på att någon plockar upp en. Desto längre man väntar desto större chans är det ju att man blir reserv och det är ju inte roligt :gremtongue: Så nu är frågan: vad tycker ni att jag och min kompis ska satsa på för att ha störst chans att få spela de spelen vi vill? Ska vi strunta i att anmäla ett lag och hoppas att vi kan hoppa på något lag eller ska vi anmäla ett lag och hoppas att vi hittar spelare och att vi inte blir reserver?

Sedan har jag en liten bonus fråga och den är mera av det moraliska slaget: Ifall jag under ett förvirrat tillstånd råkat gå med på att min kompis tar med två personer som jag inte är speciellt förtjust i och som jag tror kan förstöra hela Gothcon resan för mig. Låter det okej att jag säger åt min kompis(innan hans kompisar har anmält sig) att jag helst inte vill ha dem med? Eller är det för oschysst tycker ni?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag tycker att ni ska satsa på att anmäla er även om det inte är lika wild and crazy. :gremlaugh:

Den moraliska biten:
Nej, det är inte särskilt schysst, (man ska stå för vad man säger. :gremsmile: ) men du kan ju prata med din kompis för det måste ju gå att lösa.

ro83rt

Swordsman
Sedan har jag en liten bonus fraga och den är mera av det moraliska slaget: Ifall jag under ett förvirrat tillstand rakat ga med pa att min kompis tar med tva personer som jag inte är speciellt förtjust i och som jag tror kan förstöra hela Gothcon resan för mig. Later det okej att jag säger at min kompis(innan hans kompisar har anmält sig) att jag helst inte vill ha dem med? Eller är det för oschysst tycker ni?

En annan vinkling: Självklart skall du säga till. Om de är så olidliga att de förstör skall de inte åka med dig i alla fall. Du åker ju för att det är kul och varför skall du gå med på något som gör att det blir mindre kul? Vet din kompis att du inte giller hans polare, om han gör det varför har han överhuvudtaget tagit upp saken?

Snow

Swashbuckler
Indiebaren

Om ni inte anmäler er och inte får plats nånstans (ganska troligt om man inte anmäler sig) kan man spela i indiebaren!

Självklart ska du säga till din kompis. Man spelar rollspel för att det är roligt och jag försöker alltid så gott jag kan att artigt avböja att spela med personer jag inte funkar så bra ihop med.

Det fixade sig av sig självt!

Har bestämt mig för att anmäla mig ialla fall, då det inte verkar vara så vanligt att det kommer ofullständiga lag och spelar.

Sedan till den moraliska frågan: Så löstes den av sig själv. Killarna som skulle följa med kunde inte följa med eftersom dom skulle göra något annat då....