Nekromanti Störta Sanari och deras allians

Lord decado

Veteran
Vad skuller då hända med balansen i mundana?
Har en kampanj på gång där sanari är mycket nära att falla pladask tillsammans med sin allians. Men har inte bestämt mig ännu.

Vill inte gärna störa balansen i eon altför mycket, faktiskt första kampanjen som berör någonting så "stort"

Tänkte inte att alla andra stammarna skulle påverkas så mycket, men sanari skuller förändras bli nomader utan land och allierade. Thism skulle överge sanari efter att dom tappat sin "makt" och börja se ner på det sargade Sanarifolket.

Kiriya har jag inte funderat på så mycket (hoppades på ideér av andra mer erfarna spelare) och mänskliga allianser vet jag inte om sanari har.

Vad i hela helvete skulle störta alliansen?

Förutom det låter det lite intressant. Vad händer med Sanariskogen efter det? Kommer människor plundra de resurser och skatter som lämnas kvar? Är det månne någon drake som kör ut alverna och nu sitter på en massa kul grejer? (som yelani-rustningar)

Var skulle alla alver få plats? De är en hel bunt, och Ashariens mark är inte direkt så bördig att den kan föda så många extra varelser. Det kan bli en intressant konflikt om mat.

Balansen i Mundana?
Blir en massa alver utan hem, de vill ha ett hem, de tar över något ställe. Eller vallfärdar till Alarinn (antingen för att slåss, sluta fred eller be om hjälp att ta tillbaka skogen...)

Det lät krångligt hursomhelst. verkar lättast att låta alverna bo kvar. (slipper man se dom)

silversurfaren

Veteran
Låter svårt...

..Hur skulle det gå till? Varför skulle sanarialverna kickas ur alliansen? De skapade den och det är de som upprätthåller den. De andra stammarna skulle kanske gå ut, men varför då? Och varför skulle alverna bli tvugna att fly från sunari? Alverna har hållit ihop sedan begynnelsen och planerar inte direkt att ändra sig.

Beskriv gärna hur spelet har gått hittills och lägg gärna fram lite ideer till varför de skall sticka från sunari.

Vad i hela helvete skulle störta alliansen?

Förutom det låter det lite intressant. Vad händer med Sanariskogen efter det? Kommer människor plundra de resurser och skatter som lämnas kvar? Är det månne någon drake som kör ut alverna och nu sitter på en massa kul grejer? (som yelani-rustningar)

Var skulle alla alver få plats? De är en hel bunt, och Ashariens mark är inte direkt så bördig att den kan föda så många extra varelser. Det kan bli en intressant konflikt om mat.

Balansen i Mundana?
Blir en massa alver utan hem, de vill ha ett hem, de tar över något ställe. Eller vallfärdar till Alarinn (antingen för att slåss, sluta fred eller be om hjälp att ta tillbaka skogen...)

Det lät krångligt hursomhelst. verkar lättast att låta alverna bo kvar. (slipper man se dom)

Sunariskogen skall alltid tillhöra alverna, varför skulle thism, gå med på att sluta fred med svikarna?
//Aralion

Aralion...snälla markera citat tydligare, och du behövde verkligen inte citera hela inlägget, bara för att säga något som inte tillförde något.

ermine

Warrior
Liljans konspirerande (Spoiler)

Mina spelare bör, för sin egen skull, ej läsa detta.

Jag tänkte själv använda mig av Liljans råd i min kampanj, men där kommer de inte direkt att falla, snarare visa sig vara en samling egoistiska förrädare. De är beredda att offra hela Mundana och i stort sett hela alvfolket inklusive flera av sina egna stamfränder, för att rädda sig själva och några få Sanari undan undergång.

Intrigen är som följer: Sanaris inre cirkel har (som L&H säger) långtgående planer på att finna eterseglarnas hemlighet, sticka i en av dessa och lämna alla andra i sticket. För att få tag på eterseglarnas hemlighet är de beredda att bokstavligt talat gå över lik. Nu är problemet att de avgörande hemligheterna ligger dolda i ett dvärgafäste bevakat av den uråldriga draken Vixharziva, som rostar alla som ens kommer i närheten av Khian-Renk-Drezin. Sanari är desperata, men har kommit i kontakt med en osannolik allierad: Xinukulten. Avtalet lyder: Sanari skall få återvända till stjärnorna och för tid och evighet hålla sig borta från Mundana. Xinu skall fritt få sprida sin vision och nya rike över världen och hålla sig borta från himlavalvet. De båda sidorna skall ömsesidigt samarbeta för att uppnå detta mål. Xinu kontrollerar sedan länge delar av dräparna, en fanatisk drakdräparsekt (även om de faktiskt inte har lyckats slå ijäl någon drake sedan Colonans fall) och gamla Coloniska dokument och drakdräparartefakter. Draken är dock så mäktig att det är tveksamt om ens alliansen Xinu + Liljans råd + Dräparna förmår döda henne. I utbyte har Xinukulten, som mer eller mindre kontrollerar Damarien och Thalamur, krävt magiskt kunnande och artefakter från Sanari, bl.a. de ritualer som användes i det tredje stora kriget mot dvärgarna. Man hoppas kunna rensa bort t.ex. de fientliga dvärgarna i Kholon-Renk-Ghor-Drezin genom magiska jordbävningar. Naturligtvis kräver man även information av alverna, Ashariens överjarls alviska älskarinna blir kanske utan att veta det spion åt Xinu. Naturligtvis känner bara de absoluta höjdarna bland Sanari till detta, alliansen är ännu mer inofficiell än Drezins allians med Tirakerna.

Om Sanaris plan skulle bli allmänt känd, tja, då lär de bli än desperatare att undfly sina stamfränders vrede. Flera alver skulle antagligen drabbas av svåra livskriser när de inser att Liljans råd aldrig haft alla alvers bästa för ögonen. Thism lär utropa sig till Alvernas nya ledare. De få Sanari som överlever kommer antingen att ansluta sig till liljans råd, som gått i exil i väntan på att fullborda eterseglaren, eller till några andra "trogna" Sanari som t.ex. huset Curi'an i Legio Colonan eller Sanari i Pereine, som aldrig riktigt lydde under liljans råd. Thism kommer efter ett antal grymma utrensningar att upprätta en slags militärdiktatur i Sunari som genast går i krig mot allt de anser hota Sunaris intressen (allt från odöda och Xinukontrollerade riken till Henéa och Dvärgar).

Många Kiriya lär ogilla Thismalvernas tilltag och gå i exil. De som stannar riskerar att bli svårt förtryckta av den nya regimen.

Pyar Lär även de se med ogillande på händelserna i Asharina och söka hjälpa så många de kan av sina fränder undan utrensningarna i Sunari. i övrigt lär Pyar, Leáram och Henéa förbli ganska opåverkade.

Innom loppet av några få år kommer detavgöras hurvida alverna överlever eller inte. Risken är stor att denna splittring tilsammans med mörkrets ankomst kommer ta kol på många av dem. Men det är en annan historia.

Lord decado

Veteran
Många luckor

Jag ser att jag missat inte bara en del utan massor...

Måste tänka igen det här mera noggrant.

Zishan

Veteran
Varför ens betänka en sådan sak??

Jag menar, till att börja med är inte Sanari alverna att leka med, världens mäktigaste magiker sällskap, Jag vet inte hur många men säg bara 1000 magiker, och resten kanske sysslar med annat.
Bara en sån sak borde vara avskräckande nog. 1000 magiker alltså.

Sen har dom säkert agerat som "rådgivare" åt åtskilliga Thism alver och kan alltså gömma sig bakom dom om det skulle bli problem.

Tänk dig den lömske klipske rådgivaren bakom kungen vem är farligast, vem är svårast få bort.

Och om du krossa Sanari, tja va ska spelarna göra härnäst plocka nästa bästa Makthavare i Eon??

Kanske ge sig på Jargien, jag menar varför inte?? Jo vi krossade ett folkslag av magiker som säkert kan ha en och en annan 1000 årig magiker och tja nu kan vi väl ta de vanliga människorna??

Och ja du krossar totalt den maktbalans som finns i Eon genom att ta makten från Sanari Alverna va ersätter dom, vad händer med resten av de stackars alverna??

Jo vänta här nu, Thism blir av med sin största kunskapskälla, dumma enfaldiga Uberalverna tror sig kunna besegra allt o alla ger sig ut precis som tyskarna och blir krossade, Kirya alverna blir helt utom sig och börja fly och röka på och snacka en massa peace talk. Henea blir av med ett naturligt skydd och blir de enda i Sanari skogen emot Dvärgarna som inte behöver bry sig om att anfalla dom andra alverna utan rensar skogen, nä va kan mer hända?? Inte så mycket kanske????????

Ursäkta alla alv-fans, jag bara drar det här ut till ytterliggare då för att visa att om man ska vara lite extrem så som att göra nått så stort måste konsekvenserna bli extrema. Inte att Thism e dumma, men dom är lite väl översjälvsäkra och skulle reagera på en sådan rubbning och agera, Kanske inte förutse va som skulle ske.

Kiriya är väl ingen stor makt i sig kanske men, visst skulle dom älskvärda alverna med sina trogna hjärtan följa sina större kusiner i ett krig eller nåt liknande.

Man ska nog inte ge sig på att förgöra hela folkslag så, men javisst att ett gäng Sanarialver visar sig vara den onda frukten så kan man ta bort en organisation inom Sanaris elaka alver eller vad du nu vill!!!