Nekromanti Stämningsmusik

MrG

Swashbuckler
Re: Och om det är Johann... (ANT)

Borde inte kommentaren Johann Strauss II vara rätt tydlig om vilken man menade? Den yngre som har skapat flest och mest kända wienervalser bl a das underschönen blauen Dounau (fast på tyska).

Men det är musik som det skall dansas till och inte dansa något vettigt... Skulle vi inte diskutera rollspelsmusik? Kan ju inte ha massa folk dansandes runt och spela :gremtongue:

Och ska vi ha vals föredrar jag valser som Mister Bojangles :gremwink:

Bastardo

Swordsman
Re: Neotechmjukvara

Tyvärr är programmet inte helt färdigskrivet och han har antagligen tänkt bygga in fler funktioner.. Tills dess får vi hålla tummarna :gremwink:

Big Marco

Läskig
Massor, alltid och jämt. Jag jobbar mycket med musiken och försöker finna speglingar i scener i rollspelet, samt finna återkommande teman för olika karaktärer för att öka deras "impact" i berättelsen. Men lite schysst lekfullthet så kan spelarna känna på sig vem som är på G i scenen genom musiken. =)

Jag köper musikskivor med filmmusik ett par ggr i månaden och gör MP3or av dem och använder min ena laptop som jukebox.

Ett annat bra ställe, om man gillar att leta runt lite, är http://music.download.com där det finns massor av musik, helt gratis.

Daniel Andersson

Swordsman
Re: en rakt igenom icke seriös postning (OT)

Jag behöver inte göra narr av Preussen, det sköter von Bismarck förträffligt bra själv.
Då jag givetvis har mina sympatier hos det bayerska folket behöver min herre inte befara att jag saknar god smak, utan kan känna sig tryggt förvissad om att jag besitter sådan i en alldeles perfekt avvägd dos.
Givetvis dansas det till winervalser och polkor, men du har väl inte missat underhållningsvärdet i hans förträffliga operor och operetter? Nej, självklart inte, min herre är ju civiliserad!

Daniel

Bastardo

Swordsman
Bra exempel på klassisk stämningsmusik till agentkampanjer i näraframtidsspel som exempelvis neotech är ju:

Soundtrack The Bourne Identity
Soundtrack The Bourne Supremacy
Soundtrack The 6th day

Filmen "Casshern" har ett dubbelsoundtrack, varav skiva nr2 är riktigt bra. Den kan jag varmt rekommendera, dock är det lite trist för skiva nr1 är riktigt dålig. Här finns flera spår som passar bra till svepande, inledande/avslutande tillfällen - lite av det dystopiska, melodramatiska från soundtracks som bladerunner (main title) osv..

Grendel

Warrior
Vi kör alltid med stämningsmusik numera. Jag har delat upp styckena i olika grupper, som "Grottor", "Dramatiskt", "Heligt", "Hoppfullt", "Olycksbådande" osv. Sedan har jag sammanställt färdiga playlists att starta vid rätt tillfälle. Sen har jag omgivningsljud som regn, bäckar, fågelkvitter som jag kör parallellt vid behov med en annan mp3-spelare (AvRack som följde med datorn).

Rekommenderat:
Soundtrack till Dune. Både gamla filmen, serierna från Sci-Fi Channel och från en kasse spel.
http://thedune.ru/audio.html
*Förmodar att det är lagligt eftersom det ligger där helt öppet? Min kunskap i ryska är lite bristfälligt... Men du får avgöra själv.* :gremgrin:

Big Marco

Läskig
De båda Bourneskivorna är kalas - speciellt Treadstone Assassins. Även skivan till Spooks är bra för agent-köret (vi spelade sönder den när vi lirade Spycraft).

Till Noir har soundtracket till dels Johan Falk-trilogin och The Hostage (med Bruce WIllis) snurrat varma.

Blaren_UBBT

Veteran
Till Noir har soundtracket till dels Johan Falk-trilogin och The Hostage (med Bruce WIllis) snurrat varma.

Glöm inte Lustmord. Det är illa bra stämningsmusik, det! Särskilt till Noir och CoC. Lustmord - Metavoid är den som har gått mest.