Nekromanti St. John

MongoMan

Swordsman
För de som har Neotech Euro modulen har jag en fråga: Det nämns att Storbritanniens diktator heter Kevin St. John.
Det är där som frågan kommer. Heter han Kevin "Saint" John? Han är väl inget helgon, det är väl den förkortning man använder för helgon?

Storuggla

Champion
"Det nämns att Storbritanniens diktator heter Kevin St. John.
Det är där som frågan kommer. Heter han Kevin "Saint" John? Han är väl inget helgon, det är väl den förkortning man använder för helgon?"

St. John uttalas mer "Sinjin" i vardagligt tal vill jag minnas (vill och vill...) och är ett familjenamn. Helt i sin ordning. Ett helgon är han dock ej. :gremsmile:

Storuggla, ett namn är en häst

Targon

Hero
Re: St. John [osedvanligt OT]

St. John uttalas mer "Sinjin" i vardagligt tal vill jag minnas (vill och vill...)
Gör man inte en grej av svårigheten att uttala St. John rätt i Bond-rullen A View to a Kill från 1985, i vilken Bond (Roger Moore) åker till Zorins slott i Frankrike under sitt alias James St John-Smythe?

Och James Bond är definitivt inget helgon. Fast det var i och för sig Roger Moore. :gremtongue:

Wictor

Warrior
Re: St. John [fortfarande väldigt OT]

Jag kommer att tänka på den gamla serien "Airwolf". Fanns det inte en St. John där också?