Fjärran världers sånger/Stable Orbit är ett WIP spel där man spelar Förstärkta astronauter (Ultranauts) som i Federationens/Ligans namn håller kontakten mellan mänskliga kolonier, utforskar med mera. Tänk Star Trek utan FTL-signaler.
Petar ihop konventsscenario för och har för tillfället snott kranks Rotsystems färdighetslista. Det jag funderar över är om det borde ändras och läggas till lite.
Vad listan innehåller från början:
Avståndsvapen
Hackning
Närstrid
Rörlighet
Socialisering
Styrka
Vad jag överväger att ändra är att lägga till en NollG-färdighet för rymdrörelse eller en Fordon samt att göra hackning bredare.
Jag är tveksam, dock, för jag vet inte om jag kan motivera en pilot/förar-färdighet, och Teknologi skulle bli för brett. Det kanske skulle kunna skötas med Augmentationer istället, som hjälper på slag i specifik situation. Osäker.
Petar ihop konventsscenario för och har för tillfället snott kranks Rotsystems färdighetslista. Det jag funderar över är om det borde ändras och läggas till lite.
Vad listan innehåller från början:
Avståndsvapen
Hackning
Närstrid
Rörlighet
Socialisering
Styrka
Vad jag överväger att ändra är att lägga till en NollG-färdighet för rymdrörelse eller en Fordon samt att göra hackning bredare.
Jag är tveksam, dock, för jag vet inte om jag kan motivera en pilot/förar-färdighet, och Teknologi skulle bli för brett. Det kanske skulle kunna skötas med Augmentationer istället, som hjälper på slag i specifik situation. Osäker.