Nekromanti Stackars präster

Dokath

Veteran
Jag har en liten fråga....
En prälle som använder en cermoni och fummlar hur mycket quadosh förlorar han igentligen, på ett ställe i eon boken står det ett per filament och på ett annat en ob T6 per filament. Mycket frustrerande!
För om dom förlorar en ob T6 per filament så kan dom gå från halvgud till bondtölp på väldigt kort tid! villket borde kunna göra att den mest trogna prästen tappar tron och med största sannolikhet inte skulle våga utföra några cermonier med risk för att förlora guden/gudarnas gunst./images/icons/wink.gif
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Dokath on 2001-08-17 11:22.</EM></FONT></P>

DEATH

Veteran
""För om dom förlorar en ob T6 per filament så kan dom gå från halvgud till bondtölp ""

halv gud ???

Ðea†h - Nekromantiker

Helmgast
Jomen. Man förlorar en poänga p g a 'naturlagarna', precis som man får Ob1T6 trauma om man fumlar med nekrotropi. Dessutom så straffar guden ceremoniutövaren med att dra av ytterligare qadosh (inte quadosh). Men om man kör med Marcos regler så fumlar man endast om man har slagit minst tre sexor. Den regeln tycker jag om, men det gör inte de andra i min grupp. De älskar fummeltabellen.

Jaja, läs igenom både magi- och religionskapitlet så fattar du nog.

// Slut.