Jag håller på att snickra på ett äventyr som skall utspela sig i en stad, spelet är ett fantasy spel utan magi.
Jag hade tänkt mig att spelarna skall söka efter en mördare som är har ett smycke som de vill åt, hur de kommer åt smycket är upp till dem.
Men nu kommer mitt bekymmer, jag vet inte hur jag skall strukturera upp ledtrådarna. Jag har skappat massor av SLP som RP kan fråga och de har då olika information att ge, dessutom kommer de att ge olika svar beroende på vem som frågar dem, vilket sätt de blir tillfrågade på osv. Men jag börjar nu fundera på om det blir för svårt för mina spelara. Någon som har haft ett liknande upplägg? funkar det? Är det något jag bör tänka på extra mycket?
Jag hade tänkt mig att spelarna skall söka efter en mördare som är har ett smycke som de vill åt, hur de kommer åt smycket är upp till dem.
Men nu kommer mitt bekymmer, jag vet inte hur jag skall strukturera upp ledtrådarna. Jag har skappat massor av SLP som RP kan fråga och de har då olika information att ge, dessutom kommer de att ge olika svar beroende på vem som frågar dem, vilket sätt de blir tillfrågade på osv. Men jag börjar nu fundera på om det blir för svårt för mina spelara. Någon som har haft ett liknande upplägg? funkar det? Är det något jag bör tänka på extra mycket?