Nekromanti Stamfokus: Bone Gnawers

God45

#PrayersForBahakan
Vad är det här? Med jämna mellanrum kommer jag skapa en tråd där vi diskuterar en av Werewolf the Apocalypse stammarna. Jag kommer göra en öppnande post med en genomgång av stammen i fråga och vad jag tycker gör den intressant att spela och sedan är tråden öppen för fri diskussion. Jag vill mycket gärna både veta vad som gör att ni tycker det är kul att spela en viss stam och tips på hur man kan göra det på bästa möjliga sätt.

Den här gången fokuserar vi på Bone Gnawers:

Så det finns den här stammen i werewolf som inte håller på med hela blodrenhetsgrejen, som inte gör idiotiska politiska beslut på grund av dumma dominans spel utan faktiskt använder demokrati för att fatta beslut, som bryr sig om människor och försöker göra deras liv bättre oavsett om de är kinfolk eller inte och som tagit avstånd från det själviska samlandet av makt till den grad att de tagit fattigdomslöfte. Låter inte det fantastiskt? Haken?

Haken är att alla hatar dig och tycker att du är en skamfläck på Garou nationen. Du är inte heller precis respekterad av dödliga på grund av att du är i bästa fall bara fattig och antagligen hemlös. Och kanske finns det något i vad resten av nationen tycker om Bone Gnawers, deras riter och tomems är minst sagt märkliga. De gör saker som att rita symboler med jordnötssmör för att kommunicera med Elvis ande och liknande postmodern bullshit. Deras totems är saker som anden av Hells Kitchen eller loppan. Och det är inte helt pålitligt...

Stammens okonventionella taktiker sträcker sig till hur de slåss, stammen föredrar guerilla taktiker och bakhåll framför öppnare strid och har mycket lite emot skjutvapen till skillnad från de flesta andra stammar.

Stammen härstammar från Nordafrika och Indien vilket gjorde att de fick en del av kängan som the Silent Striders tog rakt i ansiktet från The Followers of Set men de har återhämtat sig mycket bättre. Nu för tiden finns de där det finns grupper av fattiga människor över hela planeten... Tyvärr är det överallt.

Gifts: En massa saker som är hjälpsamma och praktiska men inte har någon egentlig "umphf!". Ett par stridiga gifts också men inte många. Antagligen de sämsta giftsen av någon Tribe.

Bra koncept bakom Bone Gnawers karaktärer: Modern Robin hood, galen hemlös person som ser allt, Fagin, Working class hero.

Koncept jag aldrig vill se igen: Den här killen, spela inte den här killen:

Klädsel: Du ser fattig ut oavsett vilken kultur du befinner dig i.

Varför är Bone Gnawers den bästa stammen att spela?: För att du kan vara en vettig människa och inte hålla på med all werewolf bullshiten utan bara göra din grej och skydda folk. Vill du spela en good guy och en underdog som ingen kommer respektera men som inte har en massa social skit som kommer hindra dig från att göra det rätta.

God45

#PrayersForBahakan
Jag missade den här grejen men det här är lite viktigt. Bone Gnawers har en "Jag allierar med vem som helst för att göra det rätta" inställning till att arbeta med andra övernaturliga varelser. Så vill du ha vampyr allierade (vilket är en grej folk ibland vill ha) är det här rätt stam.