Nekromanti Star Wars cantina i M:UA

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Halloj! Jag letar efter lite skön pub/barmusik till Mutant:UA. Gärna något i stil med den flummigt sköna låten som spelas på cantinan i Star Wars - a new hope.
Någon som kan hjälpa mig?

/Weiss

Rising

Vila i frid
Space:ig Rymdmusik

Kul fråga!

När jag var liten använde jag farsans Hansson & Karlsson-skivor i bakgrunden när vi spelade in en cantina-bar-film med legogubbar. "H.K. Theme" är typ det röjigaste som finns. Den och kanske "Pick Up" skulle kunna bli rätt bra.

Annars är några låtar av Pluxus helt okej. Aningens mindre Jazz och mer Synth, dock. Om det skulle bli helmörsig wuxiafajt på dansgolvet så skulle iaf "Djurens kavalkad" kunna passa perfekt. :^)

Annars vill jag mest tipsa om remakes på gamla C64-låtar. De kan vara skönt svängiga. Alla Krakout-remakes är exempelvis sanslöst bra. Det finns några vrickade danska typer som kallar sig "Press play on tape" som lirar den live helt okej. Det låter typ som om ett gäng rymdloosers skulle spela en keff låt på cantinan. Gitarrplinket är kanske inget att hänga i julgranen, men basgången är omöjlig att värja sig ifrån.

Men mest av allt tänkte jag upplysa om att nätet är fullt med töntar. Om man söker på "sounds like", "cantina" och "star wars" så får man upp en hel del låtförslag från mer eller mindre obskyra artister.

/Rising

Elof_UBBT

Veteran
tjena.. om du letar upp "Yoda stories" -demot på nätet och laddar ner dte får du faktiskt med cantina musike. Är iofs kanske lite väl uppenbar vart du fått den ifrån men..
annars skulle jag tipsa dej om att ladda ner acid music (gratis versionen) och komponera din egen musik med loopar du laddar ner oxå.

fusk

Warrior
C64[OT]

"Annars vill jag mest tipsa om remakes på gamla C64-låtar."
själv vill jag tipsa om C64 låtar. :gremsmile: sid formatet är väldigt trevligt. jag laddade ner 20000 låtar i ett svep. tog inte så lång tid. ifall ni vill ha massa bra låtar kolla då här
det största problemet blir väll då att hitta låtar man gillar. ja, och skapa en playlist, jag krashade winXP två gånger när jag försökte lägga till alla 20000låtar på en gång

Rising

Vila i frid
Re: C64[OT]

"sid formatet är väldigt trevligt."

Jäpp, jag älskar det. Men det låter inte ett dugg som Cantina Bar-musiken, och det var det frågan gällde. Jag är lite konstig på det viset, eftersom jag försöker svara på vad folk frågar om.

/Rising

Mogger

Hipsteranka
www.mutant.nu lade någon upp en länk till svenska synthjazz orkestern (eller något liknande). Tyvärr ligger forumet nere för tillfället så jag kan inte ge dig några bättre riktlinjer. Jazzarna i fråga gjorde covers med sina synthar och resultatet blev ett klockrent MUA pub-soundtrack.

Annars rekomenderas Grim Fandango som skön Hindenburgmuzak.

Troberg

Sinister eater
Yeah, right. Pass the cool-aid. [NT]

NT = Nekrofil Teologi

Eleas

Hero
Re: C64[OT]

"Jäpp, jag älskar det. Men det låter inte ett dugg som Cantina Bar-musiken, och det var det frågan gällde. Jag är lite konstig på det viset, eftersom jag försöker svara på vad folk frågar om."

...men då koden var Off Topic, kan jag i samma anda flika in med att jag har ett gäng Amigamoduler som ligger och skräpar som borde kunna funka. Om inte annat är det fruktansvärt hög nostalgikvot på dem, så de som är intresserade kan alltid skicka mig ett mess eller två.

--Björn - where do you want to go today? Wherever I tell you.

jimpe

Veteran
WeatherMen gör synthig jazz.

Jag tror de skulle kunna passa OK. Inte exakt samma sorts melodier att nyna på, men serös jazzig känsla med moderna ljudbilder, definitivt.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: WeatherMen gör synthig jazz.

Tack! Ska genast kolla upp dem.

Och välkommen till forumet.

/Vulf

jimpe

Veteran
OBS! Weather Report! inte Weathermen!

Jag blandade ihop två helt olika band.
Sorry! Och tack för välkomnandet.
/Jim

Svalander

Warrior
Bricolage, Permutations eller Supermodified?

Alla saklart. Amon Tobin heter en Brasiliansk elektro-jazzmusiker som gett ut ovan namnda album. De ar helt sjukt innovativa, med flummig r'o'kbarsjazz, life-formbreaks och DNA-modifierade beats. Klassas nog som elektro, men jag skulle vilja lagga till downtempo och triphop till kategoriseringen. Gillar du Massive Attacks nya album 100th Window kan detta vara for dig!

Hans skivor ligger pa Ninja Tunes i london som for ovrigt har gett ut mycket bra breakbeat och oldskool cuts. Andra artister dar som ar favoriter ar Mr Skruff, Kid Koala och Hextatic.

Alltsa - Amon Tobins Bricolage, Permutations och Supermodified!