Nekromanti Star Wars, det är 90-tal, det regnar.

God45

#PrayersForBahakan
Jag gillar speciellt idén att man följer någon inom imperiet. Imperiet är på många sätt det mycket vettigare allternativet och de har bara ett dåligt rykte eftersom två onda trollkarlar styr det. Ordentliga, elit, stormtroopers som i Republic commando speciellt:

Delta Three-Eight "Boss": [sees a lightsabre] An elegant weapon for a more civilized time, eh? Well, guess what? Times have changed!

Lupus Maximus

Tekniker
Det är så jag tycker Star Wars skall kännas. Thrawn Thrillogy, Allegiance, Knights of the Old Republic är bra inspirationskällor. Mänskligt och mångfacetterat.

Kärlekscraft

Swordsman
Muh! Det finns en star wars-tråd redan: http://www.rollspel.nu/forum/allm%C3...de-7-och-annat

Episode 7 + ALLT ANNAT! :wink:

Fyll istället på den.
Admin, foga gärna samma trådarna.(Ska man använda 'anmäl' funktionen??)
Lupus Maximus said:
Eller så kan vi ha allt i en tråd som heter Rollspel + annat ;)
Kärlekscraft said:
nä, sekunden efter jag postade ångrade jag mig, den ska egentligen ha en annan titel där allt som är star wars är innefattat, men huvudgrejen är nya episod 7.
wilper said:
Du är en idiot.
Man Mountainman said:
MODERERING!

Kärlekskraft: Det här är nu andra gången du får en tillsägelse av mig om att inte ifrågasätta trådars existensberättigande. Var snäll och försök hålla dig till den regeln i framtiden. Three strikes and you're out.

Wilper: Du vet vad som gäller. Personangrepp = en veckas avstängning.

Big Marco

Läskig
När vi spelade Star Wars Noir såg världen ut så där. SW är som bäst när det är regn, mörker, gråskalor och svettigt sex mellan olika skumma folkslag.

Cassius

Hero
När man fattar att Jedi bara är talibaner som kastar folk mot Imperiets väldiga maskineri. Hur mycket man än må förakta Imperiet så verkar ju alternativet vara att Talibanerna styr. Välja sida? Inte en chans, det är därför man älskar Han Solo och Bobba Fett.

God45

#PrayersForBahakan
Cassius;n22022 said:
När man fattar att Jedi bara är talibaner som kastar folk mot Imperiets väldiga maskineri. Hur mycket man än må förakta Imperiet så verkar ju alternativet vara att Talibanerna styr. Välja sida? Inte en chans, det är därför man älskar Han Solo och Bobba Fett.
Men övertagandet av makten lett av kejsaren är ju historien om hur en sekulär stat tar över makten från det religiösa kastet, Jedi ordern, som har enorma befogenheter ända upp till order 66. Jedi ordern har ju bland annat befogenheter att bedriva krig samt undersöka och gripa individer upp till och inkluderande de demokratiskt valda ledarna. Kejsarens omvandlande av republiken till ett kejsardöme minskar också dramatiskt, ironiskt nog, adelns makt. Innan kejsaren tar över är de flesta av politikerna och de höga tjänstemännen adel. Under kejsaren är istället kompetens den bedömande faktorn när det kommet till vem som håller viktiga positioner. Medan det inte är demokratiskt så är det i alla fall öppet inte demokratiskt till skillnad från den korrupta republiken och meritokrati har onekligen sina fördelar.

Visst, imperiet är rasistiskt och humanocentriskt med fördelar givna till människor. Men vad är egentligen problemet med det? Vill ni verkligen att Gungans ska hålla viktiga positioner? För att inte tala om Wookierna som är så våldsamma att de brutalt mördar över förluster i brädspel!

Johan K

Gammal & dryg
Jag gillar _VERKLIGEN_ dessa bilder!
Av någon anledning så fann jag den stormtrooperbilden, tror det var den 5:e bilden, fann den verkligen gripande på något sätt.