Nekromanti Star Wars Episode III: trailer ute nu!

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Star Wars Episode III: trailer ute nu!
Nu finns den första trailern för Episode III att beskåda för de som är med i StarWars.com:s Hyperspace-klubb. För alla andra blir det att vänta tills Incredibles kommer till biograferna, eftersom trailern ska visas före Pixars nya mästerverk.

Gå till nyheten/notisen

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
En fråga

Tack för länken!

Nu till frågan: varför är det så att Lucas kan få gjort kickass-trailers, både till Phantom Menace, Attack of the Clowns och nu denna, när filmerna inte riktigt lever upp till vad som lovas.

Alltnog, utifrån trailern så känns det som om det här blir riktigt coolt!

M.

Balderk

Swashbuckler
Re: En fråga

Jag skulle tro att det är så att han har någon liten minut med riktigt coolt material att visa på trailern, men när det ska bli en hel film räcker det liksom inte till. Det är min gissning i alla fall. Materialet kan inte bära upp en hel film. I alla fall inte sen sjuttiotalet.

ro83rt

Swordsman
Re: En fråga

Nu till frågan: varför är det så att Lucas kan få gjort kickass-trailers, både till Phantom Menace, Attack of the Clowns och nu denna, när filmerna inte riktigt lever upp till vad som lovas.
Därför att:

Trailerna har ingen handling.
Trailerna behöver ingen trovärdig dialog (Uppenbarligen inte filmerna heller enligt Lucas).
Det är lättare att fuska bort att skådisarna är pungdåliga.
Klippen är så snabba att man inte hinner uppfatta hur osköna och opersonliga CGeffekterna är.
Jar Jar Binks kan inte vara med längre än en minut.
Troligvis har en helt annan person än Lucas klippt den och därför kan det inte bli sämre.
Andra fåniga Lucasinslag, som t.ex. taffligt gjorda fjantbjörnar, hinner inte vara med så länge att man blir skitarg.
Man slipper ha lagt ut pengar för att se den.

Duddmannen

Hero
Utmärkt! Äntligen en film man kanske kan tänka sig att se på BIO!

Jo man har ju gått och väntat på denna ett tag nu. Det är därför väldigt skönt att se att den nu är på väg. Coolt med mörka kåpor.

Coolt med Wookies också!

Bastardo

Swordsman
Synd

Synd bara att så mycket är datoranimerat, hade hellre sett att man "lekte med dockor" som i de äldre filmerna....hmmm

Ceram

Hero
dataspel

Det verkar som ett snyggt dataspel det där. Men en film? De där uppradade soldaterna, explotionerna, darth vader, allt utom bilderna på människors ansikten såg ut som ett dataspel... Inga färgglada miljöer såg jag iallafall det är positivt.

/Ceram, inte starwarsbildad men tycker om underhållningen...

Johan K

Gammal & dryg
Wöööö !!

Vill ha, vill se & det omelebumms !!
Blev ju ruskit sugen på att se det här filmen !!
Blev ju duktig sugen på det ju !

/ Johan K, som glädjs åt att fått Fenix idag

Minimoni

Homelander
Ett svar

Hallå.

Nog för att Episode 1 kanske inte riktigt levde upp till vad trailern lovad, men Episode 2 tyckte jag ändå höll mer än vad dess trailer lovade.

Ettan totalförstördes ju på grund av Jar-jar och att hela filmen kändes lite Disney. Tvåan vra väldigt annorlunda. Jar-jaf var ju knappt med i filmen, vilket var mycket positivt. Handlingen och stämningen i filmen var mycket mörkare än i Ettan.

Hur det blir med Trean tycker i alla fall jag är rätt uppenbart i och med trailern. Den lär bli ännu mörkare och därmed bör ju Jar-jar få en liten roll och förhoppningsvis bli mördad på ett brutalt vis. :gremgrin:

Tzimisce

Jaggernaut

Hero
Re: Ett svar

Hur det blir med Trean tycker i alla fall jag är rätt uppenbart i och med trailern. Den lär bli ännu mörkare och därmed bör ju Jar-jar få en liten roll och förhoppningsvis bli mördad på ett brutalt vis.

Nog för att jag inte sett trailern men jag har sett en del bilder och det verkar ju lovande med mörker och så. Så vi får hoppas Lucas fått som han ville. Jag har hört att producenterna eller någon annan inblandad ville att sista filmen skulle få ett lyckligt slut men att Lucas inte precis var av samma mening :gremsmile:

Att Jar-jar blir mördad önskar vi väl alla :gremgrin: helst på ett särdeles brutalt sätt :gremelak:

Minimoni

Homelander
Mörkt slut!

Om sista filmen av någon anledning skulle få ett lyckligt slut så skulle jag bli otroligt besviken. Jag är Star Wars nörd och en väldigt förlåtande sådan men ett lyckligt slut skulle faktisk få mig att ogilla den första (andra) trilogin.

Jag tror och hoppas verkligen att sluter i trean blir lika dystert som slutet i ettan var glatt.

Tzimisce

Saxifrage

Hero
Det påstådda mörkret

Jag kan faktiskt inte förstå varför alla SW-fans har fått för sig att Star Wars ska vara en så "mörk" historia? Star Wars i original var och är en rymdopera som inkluderade gulliga teddybjörnar, en prinsessa (!), en grön grillvante med talfel, skurkar i oerhört stora hjälmar och drösvis med aliens av "mupparna"-karaktär (rolig röst och fladdriga öron). Ok att del två/fem hade en del dystra inslag, men i stort kan jag inte se SW som någon "mörk" historia. Ibland undrar jag om det egentligen handlar om alla fans som inte inser att de har växt ifrån det "gulliga" i SW och därför intalar sig att det fanns nån slags mörker i originalberättelsen som saknas i de nya filmerna (som i grunden är samma slags berättelse).

Jaggernaut

Hero
Mitt mörker

Nu vet jag inte hur alla menar med deras eget mörker men vad jag menade med mörker i mitt inlägg är att Anakin kommer att bli Darth Vader och inte, som jag hört att någon inblandad (i filmskapandet) ville, fortsätta vara en snäll pojke.

Minimoni

Homelander
Re: Det påstådda mörkret

Jag kan faktiskt inte förstå varför alla SW-fans har fått för sig att Star Wars ska vara en så "mörk" historia? Star Wars i original var och är en rymdopera som inkluderade gulliga teddybjörnar, en prinsessa (!), en grön grillvante med talfel, skurkar i oerhört stora hjälmar och drösvis med aliens av "mupparna"-karaktär (rolig röst och fladdriga öron). Ok att del två/fem hade en del dystra inslag, men i stort kan jag inte se SW som någon "mörk" historia. Ibland undrar jag om det egentligen handlar om alla fans som inte inser att de har växt ifrån det "gulliga" i SW och därför intalar sig att det fanns nån slags mörker i originalberättelsen som saknas i de nya filmerna (som i grunden är samma slags berättelse
Hmm. Bara för att originalet inte är en mörk historia så betyder inte det att den nyare trilogin inte kan vara det. Om episoderna ett till tre vore en klon på original trilogin så skulle nog inte jag gilla den. Jag tycker den nya trilogin ÄR mörkare så här långt och jag hoppas att den kommer att bli ännu mörkare. Detta betyder knappast att jag har vuxit ifrån den tidigare trilogin, det betyder snarare att jag kan gilla två olika sidor av samma mynt. Jag vill ha en SW värld som kan vara gullig och mörk på samma gång. Har jag svarat på dina funderingar och frågor angående SW mörkret?

Tzimisce som stör sig på förståsigpåare.

MongoMan

Swordsman

Jag tycker den nya trilogin ÄR mörkare
Är den verkligen det? Om man tittar på Episod I så är ju den rena Disneyfilmen jämfört med den första trilogins filmer. Och Episod II verkar inte heller särskilt mörk i jämförelse.

Minimoni

Homelander

Är den verkligen det? Om man tittar på Episod I så är ju den rena Disneyfilmen jämfört med den första trilogins filmer. Och Episod II verkar inte heller särskilt mörk i jämförelse.
Håller helt med dig om att episod ett på ytan är väldigt lik en Disney film. Tvåan tycker jag håller en mörk och illavarslande ton om vad som komma skall och trean tycks ju bli riktigt mörk mätt i SW termer.

Trean skall ju tex inte ha något lyckligt slut, vilket alla tidigare epioder med femman som undantag haft. Episod tre är avslutande film för sin trilogi och därmed avslutar den hela första hälften av SW sagan på ett mörkt och troligen olyckligt sätt.

Nåväl... Jag tvingar ingen att tycka att SW är mörkt på något sätt. SW har väl alla nyanser i sin färgskala.

Tzimisce

Krille

Super Moderator

"Håller helt med dig om att episod ett på ytan är väldigt lik en Disney film."

Med stor sannolikhet så beror det på att Disney på senare tid (efter Star Wars, faktiskt) apat efter George Lucas och konstruerat sina filmer enligt Joseph Campbells monomyt. Så det är faktiskt inte så konstigt.

entomophobiac

Low Prep High Play

...rena Disneyfilmen jämfört med den första trilogins filmer.

Det här säger alla äldregenerationare. Varför? Jo, för att den gamla trilogin "är så mycket bättre" eller dylikt. Skitsnack. Det är samma berättarkonst, samma typ av karaktärer, samma typ av enkel historia och samma Star Wars. Det är bara det att det är gjort för en ny generation ungdomar och barn.

Jämför Disneyfilmer från tidigt 80/sent 70-tal med den äldre Star Wars trilogin, till exempel. De ÄR Disney och har alltid varit Disney, men varför skulle det egentligen vara något negativt?

Konstatera helt enkelt att tiderna förändras, och filmerna med dem.