Nekromanti Star Wars funderingar (Spoiler för mina spelare)

Zadrith

Hero
Min kampanj utspelar sig paralellt med film IV och under morgondagens möte kommer vi med största sannolikhet att komma fram till slaget vid Yavin IV med allt vad det innebär.

Det har slagit mig att filmerna och det som händer framöver är ett ganska stort hinder så jag funderar helt sonika på att låta Luke, och eventuellt även hans far, stryka med då dödsstjärnan exploderar för att på så vis ändra historiens gång så att mina spelare inte vet vad som kommer att hända.

Någon som gjort något liknande och hur fungerade det i så fall?

MrG

Swashbuckler
Har typ kört kampanjer där man plötsligt markerat ett brott i historien och övergått till alternativhistoria, funkar det med vår tidslinje, ser jag inte varför det inte skulle gå med fiktiva tidslinjer.

Tycker det låter kul!

Krille

Super Moderator
"Det har slagit mig att filmerna och det som händer framöver är ett ganska stort hinder så jag funderar helt sonika på att låta Luke, och eventuellt även hans far, stryka med då dödsstjärnan exploderar för att på så vis ändra historiens gång så att mina spelare inte vet vad som kommer att hända.

Någon som gjort något liknande"

Ja.

Honken

Hero
Re: Star Wars funderingar (Spoiler för mina spelar

Men då kan ju inte Darth Vader bringa balans till Kraften och profetian uppfyllas!

Det finns alltid någon som kan ta DVs skor... Kanske nåton av Zadriths spelare kanske? :gremwink:

/Honken