Nekromanti Star Wars Holiday Special

Rising

Vila i frid
Den här var ny för mig. Nästa gång jag hör någon säga att de nya Star Wars-filmerna är ett hån mot den respekt som i alla tider genomsyrat Lucas förhållande till originalet (okej, jag har aldrig hör någon säga det just så) då skall jag hänvisa honom till den här länken och visa att det var riktigt illa ställt till och med förr i tiden...

Stjärnornas Kris

Två varningar:
1. Det är Ifilm; så man får hugga sig igenom reklam med machete.
2. Det är serös WTF-varning på hela filmen. "His father, Itchy"?
3. Det är inte hela specialaren, utan bara inledningen. Ngn som sett hela? Hur mycket värre blir det i så fall?
4. Nu har jag skrivit fyra varningar, fastän jag från början sade att det bara skulle vara två. Så jag är tydligen något av en lögnare.

Jaggernaut

Hero
WTF!?

Det är serös WTF-varning på hela filmen.

Var bara tvungen :gremlaugh: men det är faktist så man känner. Vad var det där för något?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: WTF!?

Följande trivia från IMDB kan förtydliga lite:

George Lucas famously attempted (and failed) to buy up all master copies of this special to ensure it was never broadcast again.

This special has never been released on video, however bootleg home-recorded videos have been circulating for years and are now all over the internet. George Lucas once remarked at an Australian convention that "If I had the time and a sledgehammer, I would track down every bootlegged copy of that program and smash it".

Tydligen visades den på tv runt jul -78 och sedan aldrig mer.

/tobias

Krille

Super Moderator
"Ngn som sett hela? Hur mycket värre blir det i så fall?"

Ja. Den blir värre. Mycket värre. Den fräter ut dina ögon och fyller dina öron med tinnitus. Den är hemsk. Jag blev aldrig mig själv efter det.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Den visades på svensk teve en julhelg i slutet av 1970-atlet och jag såg den. Jag kan inte glömma det :gremshocked: jag kan inte, oavsett hur mycket jag försöker. :gremfrown:

Hellzon

Långsamma Vargen
Jaha? Jag fick inte nåt ljud ur det där här på campus (ska det alls var något ljud?) men det kanske var lika bra det. WTF-känslan satt som en njursten iallafall.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: WTF!?

Tydligen visades den på tv runt jul -78 och sedan aldrig mer.
ahh tack, då vet jag vilket år jag tappade oskulden
Jag menade att den visades på TV i USA då. När den visades i Sverige har jag ingen aning om.

/tobias