Nekromanti Star Wars: the Old Republic "Trial" upp till lvl15

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Star Wars: The Old Republic är nu... Tja, "free to play" är lite för starkt; de kallar't ju "Trial"...

...men man spelar utan tidsgräns, upp till lvl15.
...och detta gäller bara de som inte spelat tidigare...

Jag måste nog säga att det här känns som en konstig hybrid. Var det nån på kontoret som ville att spelet skulle gå free to play, men de vågade inte gå hela vägen? Just för att det inte är tidsbegränsat känns det väldigt underligt att det är låst för oss som har konton sen tidigare. Man bestraffas alltså, typ, för att man spelat tidigare...

Nåja, det lär väl bli FTP förr eller senare.

Har ni testat spelet? Själv ger jag det just nu en andra chans, och tycker att det känns rätt trist. Framför allt eftersom jag inte känner att jag väljer nånting när jag levlar upp; jag får fyra nya skills att köpa hos trainern och that's it. Och striderna... Tja, min sith warrior har väl en... två eller tre rätt snarlika anfallskrafter vid lvl6. Striderna är typ... 3,1,2,1,2,1,2,1,2,död, nästa fiende, 3,1...

Bananas

Veteran
Jag spelade det när det kom, tror att jag kom upp i lvl 31 innan jag tröttnade.
Då tyckte jag att storyn var i princip det enda som var bra med spelet.
Framför allt kändes det väldigt instängt.
Om man tittade på kartan såg det ut som stora fina områden att utforska, men när man väl gick runt insåg man att det var små zoner med höga berg som "staket".
Dessutom var pvp:n så extremt obalanserad att det var helt meningslöst att spela om man inte hade "rätt" klass.

Men jag har ett par vänner som säger att det blir bättre och bättre så man kanske får ge det en chans till någon gång.

krank

Tja, PvP hatar jag och det här med "öppen utforskning" har aldrig riktigt tilltalat mig. Föredrar en välskriven linjär story och att spela co-op... =)

Just nu verkar spelet inte vilja låta mig logga in dock. Tydligen nåt problem med den där jävla patchen de fixade i förmiddags...

Feuflux

omjonasson.se
Nu har jag uppnått den respektabla leveln 2 på min jedi knight...

Lite tidigt att säga nåt kanske, men kortfattat kan jag väl säga att jag i princip inte ser någonting som skulle få mig att byta bort Lord of the Rings Online (free to play till maxlevel, men du har bara tillgång till quests i tre områden så runt level 30 (jag gissar lite, har level 19 nu) blir det nog trist om man inte köper quest-paket) mot det här.

SWTOR är plottrigt. LOTRO är stämningsfullt.

I övrigt så är det i princip identiska GUI/tangertbordkombinationer för allting så jag kände mig som hemma. :gremsmile:

Sen gissar jag att alla mmorpgs har quests av typen "samla X antal av pryl Y och ge till person Z" som enbart blir kul om det förkläs med stämningsfullt lull-lull.

Men jag ska nog ta mig lite högre upp i levelträdet innan jag säger nåt mer. Håller på att allmänt utvärdera vad jag tycker om mmorpgs och vad jag egentligen vill uppnå med mitt spelande.

krank

Feuflux said:
Nu har jag uppnått den respektabla leveln 2 på min jedi knight...

Lite tidigt att säga nåt kanske, men kortfattat kan jag väl säga att jag i princip inte ser någonting som skulle få mig att byta bort Lord of the Rings Online (free to play till maxlevel, men du har bara tillgång till quests i tre områden så runt level 30 (jag gissar lite, har level 19 nu) blir det nog trist om man inte köper quest-paket) mot det här.

SWTOR är plottrigt. LOTRO är stämningsfullt.
Tja, min huvudsakliga anledning att inte spela LOTR är ju att det är fantasy, så =)

Men jag håller med dig om att begränsningen tycks hårdare i SWTOR. "upp till lvl 15" håller liksom inte.

Sen håller jag inte med dig om att swtor är "plottrigt", men å andra sidan är jag alldeles för o-fanatisk vad gäller Star Wars för att vara intresserad av att diskutera saken närmare.

//Krank, som egentligen mest fördriver tiden tills The Secret World blir free-to-play...