G
Guest
Guest
Hejsan, jag är en Star Wars freak som tänkte dra igång en ny Star Wars kampanj efter att ha ledsnat på fantasygenren som vi normalt spelar i. Jag har inte den nya d20 Star Wars boken utan bara det gamla d6 Star Wars plus en hel del moduler. Håller dock på med att klura ihop regler för en Star Wars kampanj med GURPS systemet. Det är fortfarande under arbete men jag börjar närma mig slutet på tunneln, har dock bara hunnit speltesta det ett äventyr men fick mycket positiva reaktioner från spelarna. Har dock sneglat lite på det nya d20 Star Wars och undrar hur det skulle stå sig jämnför med mitt GURPS Star Wars respektive d6 Star Wars. Vad jag skulle vilja ha är lite åsikter från de som har hunnit testa det, jämnför det gärna med d6 Star Wars och ta fram för och nackdelar. Vid en första anblick så verkar reglerna passa miljön rätt så bra men är fortfarande lite skeptisk till att de infört ett level system. Jag sitter här och sliter mig i håret och vet inte vilket system jag skall använda. Lutar för närvarande åt GURPS eftersom jag inte vill spendera pengar på d20 Star Wars om det systemet suger./images/icons/hairy.gif