Star Wars Visions

God45

#PrayersForBahakan
Fulla spoilers i tråden.

Första avsnittet är bokstavligt talat allt jag vill ha i en Star Wars grej! Inte sett resten än, men fan vad bra avsnitt 1 är.

Också… Paraplylasersvärd! :D

God45

#PrayersForBahakan
Avsnitt 2 var uselt. Halva var en musikvideo.

Lasersvärdsmikrofon.

Last edited:

Leon

Leo carcion
Fulla spoilers i tråden.

Första avsnittet är bokstavligt talat allt jag vill ha i en Star Wars grej! Inte sett resten än, men fan vad bra avsnitt 1 är.

Också… Paraplylasersvärd! :D
Jag håller med. Och då är jag ändå inte särskilt animeintresserad.

God45

#PrayersForBahakan
Avsnitt 3 är inte lika bra som avsnitt 1 men holy shit det är bra! Två superdramatiska Sith lords slåss ute i rymden ovanpå en dubbel Stardestroyer. De kan totes prata och andas i rymden.

Enormt regnbågslasersvärd OCH doctor octopus lasersvärds armar!

God45

#PrayersForBahakan
Avsnitt 4 är ett ganska stillsamt avsnitt och ett bra avsnitt. En padawan som gömmer sig precis efter klonkriget kommer till en planet där banditer utpressar befolkningen med rester av seperatist armens droider. Det här handlar dock mer om den lokala kulturens förhållande till kraften och padawanens resa mot att bli en Jedi.

Bara en ljussabel och den var väldigt normal.

God45

#PrayersForBahakan
Avsnitt 5 är riktigt bra! Dottern till en enkel ljussabelsmed blir indragen i ett farligt äventyr efter att hennes far kidnappas. 8 mästarlösa Jedi nybörjare har samlats av en härskare i The Outer Rim som lovar dem ljussablar och träning. Men något står inte rätt till…

Smarta twister, cool action och bra karaktärer. Den gamla roboten som dricker te och är långsam är supercool.

Känns som session 1 av en bra Star Wars kampanj.

En hel hög lasersvärd som ändrar längd och färg baserat på användarens koppling till kraften.

God45

#PrayersForBahakan
Avsnitt 6 är Astroboy/Mega Man/Pinocchio Star Wars med en Robot Jedi. Så jag gillar det inte. Men liksom, det är nog mest mitt problem.

Ett lasersvärd som drivs av en kyberkristal inuti en robot som också drivs av kristalen.

God45

#PrayersForBahakan
Avsnitt 7 utspelar sig under gamla republiken under en era när Sith ordern tros vara utdöd. En jediriddare och hans padawan åker ut till galaxens utkant där riddaren känner en störning i kraften. På planeten stöter de på en uråldrig mästare av den mörka sidan som vänt sith ordern ryggen. Det är väldigt bra.

Laser kortsvärd.

God45

#PrayersForBahakan
Avsnitt 8 utspelar sig på en tidigare fri planet nu under kejsardömets tumme. Vi följer ett familjedrama i en viktig familj på planetn och den adopterade kanin alienen (tidigare förslavad av Kejsardömet). Det är det värsta avsnittet av serien än så länge. Jag avskyr verkligen kanin alienen och hennes irriterande robot sidekick, familje melodramat och dialogen.

Uråldrig ljussabel med text på bladet.

God45

#PrayersForBahakan
Avsnitt 9. En jedi som drabbas av märkliga anfall och visioner återvänder till en avlägsen planet där en Sith genomfört en stadskupp. Det är mer en historia om att acceptera ödet och korruptionen som kommer från att inte göra det än något annat. Många teman från Episode 3 är också här. Det är synd att det inte är särskilt bra.

Bara normala lasersvärd.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Sett alla avsnitten som finns att se och kan sammanfatta min recension i att om du är weaboo så är det jätte awsome om du inte är weaboo så määääähhhh .

God45

#PrayersForBahakan
Säsong 2 avsnitt 1!

Det här är jättebra, det borde vara en hel film! En Sith lärjunge som hoppat av för att bli en konstnär konfronteras av mästaren hon lämnade. Vad innebär det att det inte finns någon frid, bara passion? Ideologi och olika syner på vad mörkret innebär kolliderar med dragna lasersvärd. Är det inte mest att vara en Sith mästare att frånsvära sig vägen för sin egen passions skull? Och en gullig robot!

Dubbelt-lasersvärd fast med ett sabelhandtag och med olikfärgade klingor.

God45

#PrayersForBahakan
Säsong 2 avsnitt 2!

En fantastiskt tecknad fabel om hjältens resa som går år helt andra håll än A New Hope. Daal, en tonåring med en mystisk amulett, lämnar fabriken där hon och många andra barn tvingas arbeta. Hon åker till en hemsökt grotta med sina vänner, grottan är en mörk plats menad att testa henne. Det här är enormt bra! Ett ännu starkare Sith avsnitt än förra avsnittet.

Ett normalt lasersvärd.

God45

#PrayersForBahakan
Säsong 2 avsnitt 3!

Jag vet inte om det här är claymation eller något annat, men det är vackert!

Två systrarna är de sista överlevarna på en planet erövrad och förorenad av kejsardömet. Den äldre systern är pragmatisk och den yngre naivt optimistisk. Det här är verkligen 70-taligt med kejsardömet representerar av en ond fabrik och med miljöförstöring som effekten av deras ondska. Det gör grejen som Star Wars är bra på där det är en saga, istället för en drake en AT-ST.

Inga lasersvärd.

God45

#PrayersForBahakan
Säsong 2 avsnitt 4!

En gullig historia om en ung blivande pilot som skäms för sin mamma. Det är väldigt mycket ett sitcom avsnitt och inte ett dugg allvarligt. Men där är ett roligt familjerace som är lika livsfarligt som race brukar vara i Star Wars. Man vet att någon är skurkarna när de har en miniatyr dödsstjärna monterad på sitt skepp!

Inga lasersvärd.

God45

#PrayersForBahakan
Säsong 2 avsnitt 5!

En avlägsen kult tyder de profetiska bilderna som framträder när det regnar över två statyer som representerar den mörka och den ljusa sidan. En medlem av kulten får idéen att hugga huvudet av den mörka statyn, kanske kan det stoppa den eviga konflikten i galaxen? En ung jedi skickas med henne för att försöka och en sith herre jagar efter dem. Mycket bra saker om kraften och vad den innebär filosofiskt!

Lasersvärd vars baksida har en lång metalpiska.

God45

#PrayersForBahakan
Säsong 2 avsnitt 6.

Vi går hårt tillbaks till WW2 inspirationerna här. Specifik ockuperade Paris. Mor och dotter jobbar för motståndsrörelsen (med franska dialekter till och med) medan de låtsas driva en cabaret där de underhåller Storm Troopers och kejserliga officerare. I hemlighet spionerar de på kunderna.

Dansen är fantastiskt animerad och vi får också några enormt effektfulla sekvenser som kombinerar dans och action.

Tant Ragnar

Gamle usling
S2 är riktigt bra! Och imponerande gäng studios de fått ihop, noterar bland annat Cartoon Saloon (Wolfwalkers), Aardman (wallace & gromit) samt Studio La Cachette (Primal)!

JohanL

Champion
Tyckte om första och bara första avsnittet. För mycket anime-nonsens i resten.

Men första avsnittet var bra.

Av oklar anledning verkar japanerna sparka bakut mot tanken att sitharna är renodlade bad guys.