Nekromanti star wars?

sanarialven

Veteran
Hej!
Jag har funderat på att köpa star wars och jag undrar om det är kul. för det är ju ganska dyrt så det är väll bäst att fråga.
vilka moduler behöver man. är det verkligen kul med levlar? o.s.v. skriv allt! :gremconfused:
////Jocke

Johan K

Gammal & dryg
Vilken utgåva ??

Vilken utgåva menar du ??
Jag för min del kan först & främst bara rekomendera 1:a utgåvan. Den utgåvan är MYCKET bra skulle jag vilja säga. Enkla regler, bra förklaringar & få grunböcker. De moduler som finns är kanske inte direkt livsnödvädiha, men bra att ha då det står mer om skepp, mer om olika raser & sånt.

hyperdrive

Veteran
Re: Modda skymningshem!

Ladda ner Krilles skymningshem, skaffa en ruskigt begangnad version av d6-reglerna och modda.
Skymningshemsreglerna är perfekta för starwars.
Här har du ett rollformulär.

Krille

Super Moderator
Re: Vilken utgåva ??

"Vilken utgåva menar du ??"

Mtp att han pratar om levels så antar jag att det är Star Wars d20.

"Jag för min del kan först & främst bara rekomendera 1:a utgåvan."

Bara för att förtydliga, Star Wars d6 första utgåvan, från 1987. Personligen föredrar jag dock Star Wars d6 2nd Ed Revised&Expanded. Den är mer komplett, enklare och bättre på ungefär alla sätt och vis.

Strahd

Veteran
Jag anser att Star Wars d20 är bra. Jag anser att levelsystem inte stör rollspelandet, till skillnad från 3e där jag finner levelsystem mycket störande, jag vet att det är i grunden samma system men det är inte lika påtagligt i Star wars enligt mitt tycke.
För att spela behövs endast grundboken men Starships of the galaxy är en bra bok att ha ifall spelarna vill skapa egna skepp eftersom regler för det finns i den boken.

Johan K

Gammal & dryg
Skillnader ??

Bara för att förtydliga, Star Wars d6 första utgåvan, från 1987. Personligen föredrar jag dock Star Wars d6 2nd Ed Revised&Expanded. Den är mer komplett, enklare och bättre på ungefär alla sätt och vis.

En fråga, vad är skillnaden på revised&expanded & på upplagan från -87 ??

Krille

Super Moderator
Re: Skillnader ??

• Fyrfärgstryck rakt igenom.
  • Mer bakgrundsinformation som täcker filmerna, böckerna, Tales of the Jedi och New Republic.
  • Ett mer "interaktivt" och mer användarvänligt introducerande till rollspel, där rollspel "presenteras" av ett antal "rollpersoner".
  • Bättre introäventyr.
  • Skalregler. Skalregler fanns inte alls i första utgåvan, men kom med i Rules Compendium. Där var de skitkrångliga med die caps och hemskheter och de följde med till 2nd Ed också. I 2.1 funkar de mycket enklare och bättre.
  • Diverse buggar är bortsprängda av Grand Moff Tarkin.
  • Fler templates.
  • Mer tips och bättre tips om spelledande.
  • Ett fältslags-metasystem.
  • Tydligare regler för Kraften.
  • Den Mörka sidan är inte så überbäst längre, men är fortfarande farlig.
  • Rymdstridsregler från Rebel Alliance Sourcebook, fast något slimmade.
  • ...plus alla färgplanscher från första utgåvan som försvann i andra.
  • Dessutom är den gladare än 2nd Ed, i ton ungefär som 1st Ed, fast helt enkelt mer och bättre på alla vis.

Johan K

Gammal & dryg
Du har fasen svar på allt... (ANT)

Va´ska jag säga...
Svar på det mesta.

Cybot

Mest spelbar
Krille konspirationen lever(ANT)

Enligt rykten är han igentligen ett av alter-egona för en Think-tank i Dalarna. :gremcool: