Det är inte så enkelt, tyvärr. Om du har bränt dina broar vill ingen i kollektivet komma och beskydda dig, och bli involverade.Zebulon said:Det enda jag kan hoppas på att folk ser det uppenbara. Om jag var Imperialist skulle ingen av mina kompisar låta det här fortgå. Någon skulle komma till mitt försvar.
Frånvaron talar sitt tydliga språk
Och vore jag imperialist skulle jag INTE gå först med facklan i högsta hugg för att bränna en så betrodd rebell. Men här är jag!Zebulon said:Det enda jag kan hoppas på att folk ser det uppenbara. Om jag var Imperialist skulle ingen av mina kompisar låta det här fortgå. Någon skulle komma till mitt försvar.
Frånvaron talar sitt tydliga språk
Va? Menar du outandet? Jag har ältat det tills jag ombads hålla käften.Bearnie said:<ul style="list-style-type: disc">[*]Eftersom du hittills varit dålig på att motivera ditt handlande, så är det jätteviktigt att du börjar göra det nu.
Det här är en av mina favvopunkter ever! Tänk efter. Craygh skriver den längsta "analysen" någonsin och sen ombeds jag svara på den. Så man kan läsa dom sida vid sida. Finns inte en sportsmössa att jag har tid med det. Jag har två ungar i badet och en hänganordning som skall skruvas upp i garaget. Dessutom skall jag förbereda ett kundmöte imorgon så jag måste tyvärr passa på svars-analysen, mer än det jag redan sagt.Bearnie said:[*]Skulle du kunna göra en genomgång med Crayghs analys som utgångspunkt, och påpeka vart hans syn skiljer sig från din? Jag skulle älska möjligheten att kunna läsa dem sida vid sida.
Jag vet inte varför jag fått en så begränsad förmåga. Vet du varför du fått din?Bearnie said:[*]Varför tror du att du fått en så begränsad förmåga? Är du ensam om den? Om inte, varför har ingen annan outat sin?[/list]
Hoppas att jag är betrodd och att detta ses som den frontalattack det faktiskt är. Jag hoppas mina medspelare kan se mitt spelande som en helhet och därigenom fria mig.Craygh said:Och vore jag imperialist skulle jag INTE gå först med facklan i högsta hugg för att bränna en så betrodd rebell. Men här är jag!
Zebulon said:Det här är en av mina favvopunkter ever! Tänk efter. Craygh skriver den längsta "analysen" någonsin och sen ombeds jag svara på den. Så man kan läsa dom sida vid sida. Finns inte en sportsmössa att jag har tid med det. Jag har två ungar i badet och en hänganordning som skall skruvas upp i garaget. Dessutom skall jag förbereda ett kundmöte imorgon så jag måste tyvärr passa på svars-analysen, mer än det jag redan sagt.
"...men ett dåligt ställe att leta skurkar." Och om du tittar efter en gång till så ser du att det inte finns en enda antydan till att jag söker några skurkar här heller.Eksem said:"Vidhåller att goda vill dela information och onda gärna vill se att folk håller inne med den. Detta kan jag faktiskt delvis hålla med om, men det behöver inte stämma i alla fall."
Detta gillar jag inte alls. Såvida det inte rör sig om kraftfulla förmågor eller sådant som uppenbart stöder en tredje fraktion bör vi komma ut med så mycket information som möjligt. Att kritisera massclaimande är en sak, men ett dåligt ställe att leta skurkar.
Att cleara någon över huvud taget är orimligt såpass tidigt i spelet.Eksem said:"Säger ännu en gång att han vill cleara Han för att "...han är aktiv och han verkar har ärligt uppsåt." Väldigt lösa grunder för att cleara någon tycker jag."
Ganska lösa grunder, men inte alls orimliga tidigt i spelet
Poäng, faktiskt, men jag tror inte vi tjänar på att massouta all information så att den kan verifieras. Jag tror att imperialisterna har bra mycket mer nytta av den på mycket kortare tid än vi kan verifiera allt.Eksem said:"Jag håller definitivt inte med, majoriteten av rebellförmågor brukar gå ut just på att få fram och verifiera information inte... något annat som kräver information på förhand."
Vad är skillnaden? Hur ska man kunna verifiera information om den inte är ute?
Hur är det kaxigt? Ser du någon ANNAN som enskilt bidrog lika mycket till att det kom ut information som skulle kunna peka imperialister på Måns? Sen måste jag faktiskt få vara lite lättsinnig i alla fall ibland. Själv tycker jag att det är kaxigt av Zebulon att be allt och alla att "Bidra med något mer konkret och konstruktivt" när allt han själv bidragit med är "Ut med all information! Nu på stört! Då löser sig allt!"Eksem said:"Stora ord, tycker jag, särskilt för någon som verkar ha vart anledningen till att vi förlorade Han Solo."
Oj, oj, oj! Detta var jääävligt kaxigt påstående. Och väldigt säkert. Det låter nästan som att Craygh vet hur skurkarna resonerade...
Varför jag inte kommenterar Zebulons inställning till Bearnie? jag har för mig att jag gjorde det, men jag återkommer när jag tittat igenom analysen igen. Vad jag kan säga är i alla fall att jag kommenterat ala inlägg Zeb gjort som var längre än en rad, och han har knappt sagt något som inte går ut på att presentera argument för att outa så mycket information som möjligt eller försvara varför man borde gå ut med så mycket information som möjligt så snabbt som möjligt. Det finns inte så mycket i hans tankegångar om Bearnie att kommentera för han postar inte några tankegångar annat än "han är skum" och sedan lägger han röster. Kolla de relevanta inläggen själv.Björn den gode said:Ok, det är som sagt ett väldigt långt inlägg av Craygh att gå igenom. Jag gillar när man gör sånt, och när jag sen dessutom kollar mot vad Zebulon faktiskt har skrivit så tycker jag ett mönster framträder.
Först vill jag dock säga att det var väldigt bra att du gjorde den här analysen. Jag kanske tycker att det kunde ha gjorts bättre men bara att du gör den ger oss mer information.
Jag tycker det är sådär att du blandar referat och analyser, det hade varit mycket enklare att följa om analyserna legat efteråt. Men av det jag kan plocka fram så handlar nästan alla dina kommentarer om en fråga: Vilken information bör man gå ut med och hur har Zebulon förhållit sig till detta?
I korthet så är Zebulon en informationstaliban som vägrar lyssna till argument som säger emot hans ideologi, ibland vacklar han tillfälligt men är snart tillbaka på sitt huvudspår.
Detta tycker du är skumt spelat.
Behövde du verkligen så många rader för att säga detta?
Varför kommenterar du ingenting om Zebulons inställning till Bearnie?
Av det lilla du faktiskt säger som inte handlar om det här med informationen så drar du fram att det skulle finnas en koppling mellan Vimes, Zebulon och Han. Jag sitter nu och läser Vimes inlägg igen och jag fattar verkligen inte hur någon kan tro på den kopplingen, det måste du i så fall motivera bättre och inte bara i förbifarten.
Och ja, det är oftast rebellerna som beter sig klantigt. Eller ja i vart fall ogenomtänkt, imperialisternas inlägg har nämligen alltid tänkts igenom ett varv till "hur kommer det här att uppfattas".
Så vad är då min analys av Zebulon? Jag tror han är dålig. Jag tror han är rebell. Jag tror att han måste släppa den här fixa idén han har om att det är bra att gå ut med en massa information hela tiden ifall han ska lyckas bidra med något vettigt.
En sak som vi vet i vart fall är att Craygh och Zebulon inte båda är onda. För visserligen händer det ganska ofta att ondingar försöker alibianklaga varandra men det här var inte den typen av inlägg.