Nekromanti Starkaste landet!

BaRcA

Veteran
Vilket land är egentligen det starkaste i Mundana? skulle vara kul och veta! eller står detta i några böcker?

BaRcA - Överlever någon ett äventyr så gör jag det

Targon

Hero
Ett förslag på fyra värstingar i rangordning (subjektiv sådan naturligtvis).
1. Det cirefaliska samväldet'
2. Jargien
3. Consaber
4. Thalamur.

- Targon

"On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.

Gorion

Veteran
Detta anser jag..

1. Jargien
2. Consaber
3. Cirefaliska samväldet
4. Asharien
5. Thalamur
6. Soldarn

Oceanliner

Warrior
Men ni glömmer...

Ebhron utan tvekan!

Landet som ligger öster om Alarinn. Har nästan 10 milj invånare. 100,000 man stående här (Consaber 10,000) och stark flotta. Stabilt styrelseskick, ledande inom Magi och vetenskap.

//Jonas

Gorion

Veteran
Re: Men ni glömmer...

Jag tänkte nämna Ebhron men efter som jag saknar fakta om landet så tar jag inte med mig det på klistan än. Men ifall Krille skulle kunna vara så snäll ocg publicera någon kommade text om Ebhron, landet i sig, så ska jag fundera om :gremwink:

litleme

Warrior
forget it !!!!

takaloor är det starkaste landet alla tiraker på takalor skulle ställa upp i krig om dom bara fick chansen det skulle bli minst 150,000 + alla troll, ulvar/vargar och kamorfer dessutom finns det en henéa flock som bor i förbjudna skogen som dödad det mästa om inte allt som rörsig innanför deras revir !!!

"kärlek är 15 sekunders underbara ljud -Johnny Rotten
"nature is a whore" - Kurt Cobain<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by litleme on 2001-08-01 15:51.</EM></FONT></P>

Gorion

Veteran
Re: forget it !!!!

Ja ifall men enbart går efter befolkningens gemensamma styrka, men jag syftar på det starkaste landet sett från alla håll.

litleme

Warrior

vadå, är det något fel på tirakers magi och bildning ??

du får inte glömma att tiraker faktist har en av dom bästa flottorna och dom överlägset bästa sjömännen!

och du får inte glömma ..... blah nu hittar jag inte honom men drt finns en tirak som är överlägset mudanas smartaste man =)

"kärlek är 15 sekunders underbara ljud -Johnny Rotten
"nature is a whore" - Kurt Cobain

I vapenmakt? Handel? Befolkning? Vad menar du?

Vapenmakt: Thalamur med sina magiker och sin stora styrka. Jargien har mer soldater men thalamur har stridstränade magiker.

Handel: Det cirefaliska sammväldet eller consaber. Det cirefaliska sammväldet har dock ingen fiende de måste skydda sig emot.

Befolkning: landet med den största befolkningen är nog jargien.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Gorion

Veteran

Jag anser att Tirakerna är långt bakom dom andra civilisationerna när det gäller bildning, stats skick, ekonomi, teknisk utveckling, mm......

Asharien?

Varför valde du att ta med asharien och soldarn? De har inget att säga till om. Muhad? Ebhron?

Min ranking av de som har mest att säga till om:

1, cirefaliska sammväldet
2, cirefaliska sammväldet
3, thalamur
4, jargien
5, muhad
6, ebhron
7, consaber

Gorion

Veteran
Re: Asharien?

Vad vet du om Ebhron och Muhad egentligen? Jag vet i stort sett inte ett sk** så därför tod jag inte med dom.

Jag anser att Soldarn och Asharien visst har något att säga till om. Asharien ligger väldigt centralt till och mycket handla passerar landet. Soldarn är ett viktigt land med sin kust. Både länderna, främst Asharien, har även god kontakt med dvärgarna och Asharien med Khazim-Renk-Ghor som granne har även en del inflytande där.

Krille

Super Moderator
Alarinn

Utan tvekan.

Och varför det? Jo, det enda som finns i Alarinn är snö, berg, ljunghedar, får, sprit och 300 000 knasiga alver. Ingen jävel skulle få för sig att anfalla landet, eftersom det inte finns något att hämta där. Och om ingen anfaller landet så kan det heller aldrig besegras, eftersom det krävs att man blir anfallen för att man ska bli besegrad. Och om ingen kan komma på tanken att anfalla Alarinn så kan landet inte heller besegras.

Därför är Alarinn det starkaste landet på Mundana. /images/icons/wink.gif

PS: Den som tar det här inlägget på blodigt allvar är en idiot.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"

Jag har mundana och M&M och där står det om de två länderna. Asharien och soldarns enda anledning till varför de inte har blivit invaderade är pga av att ingen vill ha dem. Ghordvärgarna bryr sig inte ett skit om asharien och soldarn. De bryr sig om sina berg och inget annat. Vad fan ska man ha kontaker med dvärgarna till? De sitter i sina dvärgfästen och blandar sig inte i politiken.

Bjorn

Hero
I min högst personliga tolkning så skulle väl topplistan se ut ungefär såhär:

1) Jargien (ö v e r lä g s e t)
2) Momolan
3) Cirefaliska samväldet
4) Asharien
5) Muhad
6) Consaber
7) Sunari (i den mån man kan anse det vara ett land)
Fyll på med "fjantländerna" borta i öster efter eget behag.

Nu tycker jag iofs att det ända "självklara" är att Jargien är den absolut starkaste makten i Mundana, hur man rangordnar länderna i nästa "division" känns mera som tycke och smak.

/Bjorn

Gorion

Veteran

Dvärgarna blandar visst sig i politiken. Speciellt ifall beslutet kommer att beröra dvärgarna på något sett..

De beblandar sig BARA om de är inblandade. Förutom Zolod, men de är ju ingen sammansvettsad klan ändåså. Och det är för övrigt svårt att få ghordvärgar att bli inblandade med tanke på att de bor i ett dvärgfäste hela livet.

Targon

Hero
Du placerar Consaber efter Asharien. Utan tveka ett originellt drag. Kan du motivera?

- Targon

"On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.

Targon

Hero
Re: Momolan?[nt]

Ett jäkla uland långt borta i väster.

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.