Nekromanti Starship troopers

ApOcAlYpTiC

Veteran
Starship troopers rollspelet är på gång ganska bra nu, jag har faktiskt fixat story delen. Ska börja skriva ner alla "bugs" samt The federations alla vapen och utrustningar, vi någon om nån sida där det finnns information om rymdskeppen som används i starship troopers?? En annan sak är at jag inte hittat nån riktigt bra bild på vintergatan( hehe ) om ni vet vars det finns en eller har en skriv/maila mig.. Jag ska ha bilden till att skriva rita ner vars alla "bug" planeter finnns samt ett den ska användas som en karta i rollspelet. Min mailadress är p.fridlund@home.sol.se tack så mycket alla som har skrivit till mig era brev har varit ytterst hjälpsamma...

Eleas

Hero
"vi någon om nån sida där det finnns information om rymdskeppen som används i starship troopers??"

Vill minnas en duktig sågning av deras förmågor på Brian Young's debattforum. Kan posta citat om du har lust.

--
Björn

"A truck load of rednecks with 24 beers, 12 guns and 6 IQ points could defend themselves, but you wouldn't call it a military vehicle."
---C.S.Strowbridge

hatten

Swashbuckler
Vill trots allt gärna veta lite mer om vad du syslar med och HUR långt du har kommit.. *ler*
Och snälla läs Robert A Heinlein bok det är den de baserar filmen på..

I boken får du ypperliga exempel på HUR samhället ser ut och hur det fungerar boken finns även översatt till svenska...

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Är det inte lite mycket begärt att fråga efter en karta av Vintergatan? Den består av typ 6.000.000.000.000.000 himlakroppar, och det är ju ganska mycket. För du hade väl tänkt dig att beskriva varenda planet i minsta detalj, eller hur?

it's afraid... IT'S AFRAID!!!!

Hasse

Hero
Starship troopers boken

Som på svenska heter Stjärnsoldat.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Rosen

Myrmidon
Kan fö nämnas att det gjordes ett Starship Troopers-brädspel nån gång way back (låångt innan filmen, alltså). Jag har bara sett kartongen, men det fanns en liten kul funktionsbeskrivning av en mobile suit på baksidan. Den var också groteskt ful - såg mest ut som en uppsvälld plåtrymddräkt á la SF-bilder från 50-talet (vilket väl iofs stämmer med boken...).

--
Åke

EventHorizon

Warrior
Japp jag håller med. Att läsa boken vore ett tips eftersom den skiljer sig ganska mycket från filmen. Inga soldater i tusentals som springer i flock och mejar bugs där inte. Nej men däremot raketflygande marinsoldater i tunga stridsrustningar som peppar kärnspetsar runtomkring sig och som agerar ensamma innanför fiendens led. Boken ger även en skön beskrivning på hur livet ombord på en militär rymdkryssare ser ut.

*sjunger* "And the name of that ship is Roger Young"

Fly me to the moon and let me play among the stars

Krigeus

Veteran
Apcool film, men det där med att beskriva vintergatan är nog inte så svårt...håller på och arbetar på in 1m kvadratmeters karta över just vintergatan och den skall förses med ett kompendium över de intressanta planeterna, jag utesluter nämligen en hel del eftersom alla inte är direkt beboeliga

Thomas Krige - Hederskapten i Dödsgardet, E-corps främsta försvarare