Nekromanti Startutrustning

T-RED

Warrior
Satt och blädrade lite i min Neotech bok när jag kom att tänka på (för hundrafemtielfte gången) det här med grejerna i startutrustings listorna man inte kan få t ex Bostäder hur får man ett Slott? Kan ha missat det men man kan väll inte få en vektorjet heller. Lite konstigt tycker jag allt.

T-RED

Warrior
Vektorjet

No Prob by the way. Vad är en vektorjet började kolla runt lite men hitta ingen närmare beskrivning. // T-RED

nexussix

Warrior
BilderBilder på Vektorjets (N2s coolaste fordon)

Från tidigare inlägg:

I ett tidigare inlägg diskuterades vektorjetfordon, hur de funkar och hur de ser ut. Här kommer några bilder och en link till en sida som har massor av olika vektorjetfordon. Beskrivningarna är till Cyberpunk men bilderna funkar bra till Neotech.

http://www.mecha.com/~conkle/cyber/av4.html

T-RED

Warrior
Re: BilderBilder på Vektorjets (N2s coolaste fordon)

Sweet.
Men asså hur vanliga är vektorjets då?
Är det så att om man tittar ut genom fönstret i en storstad så ser man minst lika många vektorjets som vanliga bilar eller?
ok i sådana fall hur fungerar vägar och liknande kan ju tänka mig att det blir en del problem om halva trafiken "svävar" ovanför resten eller skulle det kunna tänkas att det finns olika filer för olika fordon eller så kanske man förlitar sig helt på Transnet. // T-RED

Krille

Super Moderator

"ok i sådana fall hur fungerar vägar och liknande kan ju tänka mig att det blir en del problem om halva trafiken "svävar" ovanför resten eller skulle det kunna tänkas att det finns olika filer för olika fordon eller så kanske man förlitar sig helt på Transnet."

Transnet gäller. Vanligt folk bör inte hantera en vektorjet, så transnet får ta över och sköta rutinflygningar helt autonomt. Meddela destination så får autopiloten rutter, flygkorridorer, höjder och till och med undanmanövrer via transnet. Det är i princip enbart nödutryckningsfordon (polisvektorjets, ambulanser etc) som får flyga manuellt, och då endast med utbildade piloter. Du vill inte ha en civilist bakom spakarna i en glorifierad Harrier.

O.J

Veteran

Som god spelare och SL ställer man sig genst frågan om hur lätt det är att koppla sig förbi transnet???

Krille

Super Moderator
Koppla ur transpondern

"Som god spelare och SL ställer man sig genst frågan om hur lätt det är att koppla sig förbi transnet???"

Det krävs att du vet vad du sysslar med och att bilen över huvud taget är byggd för att köras manuellt. Om bilen kan köras/flygas manuellt så är det "bara" att koppla ur transpondern på ett sådant sätt att styrsystemet fortfarande tror att den finns där (om transpondern inte finns där så vägrar bilen oftast att starta). I så fall kan du nog köra manuellt. Det krävs således någon form av kunskap om var transpondern sitter, en avbitartång och en kasse med hacking för att bygga om styrsystemet så att det struntar i transpondern.

Du har dock bråttom - förmodligen flaggar själva Transnet att något skumt har hänt vid platsen platsen (där transpondern sist svarade innan den försvann) och skickar ut en förfrågan om polisintervention till platsen. Så någonstans inom senast en halvtimme bör det rulla förbi en patrullbil som frågar hur läget är om transpondern plötsligt försvinner från Transnet.

Om bilen inte är byggd för att köras manuellt (till exempel de flesta civila vektorjets) så är bilen beroende av transnet för att över huvud taget kunna navigera. I så fall kan man inte koppla ur transpondern över huvud taget, i alla fall inte om man vill kunna köra bilen. Möjligen skulle du kunna hacka en egen transponderdrivrutin, som bara tar emot trafikinformation och sedan använder GPS (motsv) för att navigera, men som inte sänder ut någon information över huvud taget. Men då behöver du en GPS, drivrutiner och gränssnitt för det, och en hel uppsjö med tid för att programmera skiten.

HoBBiT

Veteran

Jag hade velat tänka mig vektorjetar som de är i Tillbaka från framtiden II. Men på nått sätt passar de inte in i N2s framtid, med svävande gatlykter o skyltar. De fordonen använde juh heller ej Trusters (?). De bara svävade, dock kom de juh rök när "Doc" parkerade DeLorianen (tidmaskinen). Men i min n2 värld är de som de beskrivs i N1, sällsynta för privat personer. Man får se i framtiden. (i n2´s framtid allså).

ZerXes

Veteran
Re: Vektorjet och sånt

jag hade en liten diskusion om vektorjets och dylik för ett tag sen här på Rollspel.nu , annars kan du snart läsa om det i min egenskrivna modul 'Route 666'