Hej på er, Star Wars-fans. I jul tänkte jag dra igång en Star Wars-kampanj, användandes Ä-spels översättning av WEG-reglerna. Fast istället för att spela under upproret vill vi ha lite mer Knights of the Old Republic-vibbar på spelet. Därför vill vi ha lite andra arketyper, och eventuellt också höja nivån på rollpersonerna lite. Särskilt en spelare har uttryckt en önskan att spela Sith.
Därför undrar jag hur mycket man kan utöka rollpersonsnivåerna utan att sabotera balans och göra spelet svårhanterat. Vad jag hade tänkt:
Öka grundegenskapstärningarna från 18 till 20, eller kanske 22.
Öka taket för krafttärningar från 1 till 2, eller kanske 3.
Öka färdighetstärningar från 7 till kanske 10.
Ta bort regeln som avslutar en rollperson när han eller hon gått över till den mörka sidan.
Är detta görbart? Är Kraften för mäktig? Hur skulle ni göra en helt vanlig Sith under SW:KotOR-perioden?
Därför undrar jag hur mycket man kan utöka rollpersonsnivåerna utan att sabotera balans och göra spelet svårhanterat. Vad jag hade tänkt:
Öka grundegenskapstärningarna från 18 till 20, eller kanske 22.
Öka taket för krafttärningar från 1 till 2, eller kanske 3.
Öka färdighetstärningar från 7 till kanske 10.
Ta bort regeln som avslutar en rollperson när han eller hon gått över till den mörka sidan.
Är detta görbart? Är Kraften för mäktig? Hur skulle ni göra en helt vanlig Sith under SW:KotOR-perioden?