För det första så kändes det som om du bara ville ha ett inlägg till samlingen med detta mess. Kanske för att öka statusen, vad vet jag. Inget ont om detta dock.
Star Wars är bra, både som rollspel och film. Jag gillar både D6- och D20-versionen. Båda har sina fördelar, men eftersom jag oftast kör lite fritt och mer eller mindre struntar i reglerna när jag spelar så spelar det inte så stor roll. Wizards of the coast har dock gjort en del mycket bra supplement, det allra bästa är The Dark Side sourcebook. Genomgående har de mycket snyggare layout än WEG, även om jag saknar de maffiga reklamuppslagen, som "No job is over this little guy´s head". Gamla WEG-rävar minns nog vad jag pratar om. Åtminstone om ni har den engelska versionen av spelet.
Det jag inte gillar med Wizards version är levelsystemet. Vissa, som Krille, hävdar att det passar till Star Wars. Jag är lite tveksam och skulle helst vilja strunta i allt vad levels heter. Antagligen gör jag det också. Det kommer nog inte att ha någon större inverkan i mina kampanjer vilka levels som spelarna och skurkarna har. Det känns så löjligt att samla XP så jag vet inte vad...
/Daniel