Nekromanti Statisitk

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Är intresserad av lite ålder och kön statistik på forumet. Kan man få fram det? Hur många tjejer lirar egentligen? Hur många är lika lastgamla som jag?

Feuflux

omjonasson.se
Är intresserad av lite ålder och kön statistik på forumet. Kan man få fram det? Hur många tjejer lirar egentligen? Hur många är lika lastgamla som jag?

1. Du plöjer igenom "Användaslista":n (länk i menyraden ovan) och hoppas att alla fyllt i sådana grejer.

2. Du tvingar alla att svara (på något vis).

3. Nån administrator har koll och kan tala om detta för dig.

Jag är förövrigt en 21:årig man/pojke/yngling.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Om man kollar användarlistan är man visserligen tvungen att plöja genom tusentals personer som aldrig skrivit ett enda inlägg.

Själv är jag btw inte alls lastgammal (17 i år) och gosse.

w176

Förlorad dotter
Lögn, förbannad lögn och statistik

Skulle dock inte lita på könsfördelningen på forumet som någon statistikt på hur många tjeer i allmänhets som spelar rollspel då det forumet visar är den kombinationer av två saker då tjejer är underrepesenterade. Alltså rollspelare och folk som sitter på forum.

(Om man säger att var5 rollspelare är tejej och var sjunde som sitter på ett specifikt intresse forum (allså inte lunarstorm dagböcker och annat fjolll) är det så skulle det skulle antalet tjeder på forumet ligga på 2.8% även om det i verkligheten fanns en könsfördelning med 20% tjejer).

/Elin

chrull

Stockholm Kartell
Ingen moderator kan tala om det för dig.
Du tvingas aldrig att fylla i ålder när du registrerar dig, inte kön heller för den delen. Så det är omöjligt att veta.

Sen är jag tveksam till hur representativ vi egentligen är för sveriges rollspelare. w176 nämner att det antagligen är mindre procent tjejer här än vad som spelar.
Jag tror att de flesta av de aktiva här skiljer sig från "standard rollspelaren" på många sätt.

Jag menar. Om vi utgör 2% av sveriges rollspelare (siffra tagen ur luften...) så skulle det innebära att det fanns 49 Rising till i Sverige. Och med 49 Rising till borde ju någon fått ändan ut och slängt upp ett rollspel med djurmän som lyssnar på rock och kör med brylkräm. Eller något annat bisarrt som folk skulle undra vad du tagit efter du presenterat idén för dem...

1 går inte att genomföra eftersom det inte är ifyllt överallt.

2 tänker vi inte genomföra

3 är alltså inte möjligt.

chrull

Morgoth

Swashbuckler
Lite tips:

Alla har naturligtvis inte fyllt i ålder, men prova att sök på följande ord så får du garanterat resultat:

[*][X] (det antal år du vill söka efter)
[*]X-årig
[*]flicka
[*]pojke
[*]kvinna
[*]man
[*]tjej
[*]kille
[*]fattig student :gremtongue:

/Mogge, fjorton nyss fyllda

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Nej jag förstår problemet. Fast jag menade faktisdkt fördelnignen här på siten o inte i allmänhet. men det går ju ändå inte så... Jaja... Kul att det är tjejer här i alla fall och attfördelningen på åldern är spridd. :O)

Feuflux

omjonasson.se
Re: Statisitk.....

Anade det där, men jag kände verkligen för att svara eftersom jag läste en kurs i "matematisk statestik" 3 poäng i höstas. :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
För lat för att ge länkar

Jag vet att ålder och bakgrund på forumiterna har varit uppe för diskussion på rollspelsforumet för inte alltför längesedan. Det finns även trådar där du kan få veta hur många som har glasögon och skägg för den delen (Jag till exempel). Du kanske kan göra en liten sökning. Själv är jag en 22-årig (nåja inte riktigt 21,5) lärarstuderande som spelat rollspel i 10-11 år och just nu pluggar i Linköping. Ursprunligen kommer jag dock ifrån Skåne.

"/Mogge, fjorton nyss fyllda"

Jag vägrar tro att du bara skulle vara 14 år gammal. Det måste var felskrivet.

Morgoth

Swashbuckler
Re: För lat för att ge länkar

Jag vägrar tro att du bara skulle vara 14 år gammal. Det måste var felskrivet.

[color:\\"purple\\"]It's a fade my dear, it'll pass...[/color]

Netfeed

Swashbuckler
Re: Lögn, förbannad lögn och statistik

svär inte =)

kanske är det så men sedan finns det ju folk som sitter på specifika forum och inte gör det som forumet handlar om

//Netfeed, visslar lite

Svarte Faraonen

ром и смерть
Men flera av de där Rising bör väl i så fall vara Rising-som-trettonåring eller liknande? Man får tänka på att de personer som det finns flera av bör finnas i olika åldrar också.