Nekromanti Steam 1888

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
436
Location
Jönköping
  • Hur går utvecklingen med Steam 1888?
  • Kommer det likna Saga i utförande?
  • När kan vi förvänta oss det i handeln?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Egentligen ska Johan (pixie) svara på det här eftersom Steam är hans baby i första hand, men några snabba svar:

- grundtexten är skriven, saknas en del kampanjtext och äventyr.
- ja, det använder ett system som är helt kompaibelt med Saga
- tidigast klart i vinter, vi har annat som måste ut först (till Saga)
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
436
Location
Jönköping
Det skulle vara intressant med en liten "sneak peek" på hur spelet kommer att bli :gremsmile:
 

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
Ledsen för att jag inte är inne så ofta som jag borde på detta forum. Tomas får dra ett stort lass... Hursomhelst:

- Utvecklingen för Steam 1888 (som fortfarande är ett arbetsnamn) har legat still länge på grund av att jag har för mycket att göra i Real Life™. Textinnehållet är till 90% klart och det saknas en del detaljer runt det politiska läget i Europa samt detaljer om och kring London som ska beskrivas. Sen är det nitty-gritty saker kvar runt priser på vapen och utrustning.

Sen är det en packe med bilder som ska ritas och det ska layoutas förståss. Om Tomas ska rita eller om vi försöker hitta illustrationer på annat håll är inte klart.

Storleksmässigt är det inte lika mycket innehåll som Saga (ännu).

- Grafiskt kommer det troligen inte att likna Saga, åtminstone inte vad det gäller layout. Vi pratar om att göra det tidstypiskt för 1880-talet med tonvikt på det Viktorianska. Jag överlåter med varm hand detta åt Tomas som kan sånt - jag bidrar med önskemål :gremsmile: Vi gillar båda storleken på Saga-boken, så om det blir tryck så är det troligt att det blir samma form.

Regelmässigt så använder Steam just nu Sagas regler så de är helt kompatible. Vi överväger faktiskt att ge ut det med Parallel Worlds regler istället, men det beror på om vi ska trycka det eller bara ge ut elektroniskt. Om det blir PW-regler så blir innehållet ganska många sidor färre.

- När det kommer ut i handeln är mycket svårt att säga, så jag säger inget :gremsmile:

Det kan vara så att jag kan behöva hjälp med att skriva de slutliga texterna, så om det är någon som är intresserad så kan de skicka ett mess via detta forum. Jag har äventyrsupplägg/skisser av olika slag som jag skulle vilja att någon skriver äventyr av. Likadant här - hör av er.
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
436
Location
Jönköping
Vi gillar båda storleken på Saga-boken, så om det blir tryck så är det troligt att det blir samma form.
Toppen, hoppades på det.

Regelmässigt så använder Steam just nu Sagas regler så de är helt kompatible. Vi överväger faktiskt att ge ut det med Parallel Worlds regler istället, men det beror på om vi ska trycka det eller bara ge ut elektroniskt. Om det blir PW-regler så blir innehållet ganska många sidor färre.
Om Steam kommer ut som tryckt bok föredrar jag att ni använder Sagas regelsystem - det är snyggt och smidigt. PW är intressant men "för litet" för att jag skulle vilja använda dem i ett större köpt spel.
 

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
Om Steam kommer ut som tryckt bok föredrar jag att ni använder Sagas regelsystem - det är snyggt och smidigt. PW är intressant men "för litet" för att jag skulle vilja använda dem i ett större köpt spel.
Alldeles riktigt tänkt tycker jag.
 
Top