Nekromanti Stenstoder

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ännu en illustration till ett projekt som "Skribenterna" på Riots forum håller på med.

Det är ett par stenstoder av två troll, nedanför en kulle med kummelstenar.
 

Attachments

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,362
Location
Örebro
Såg faktiskt inte att du skrivit att de var till Trudvang först, men tänkte direkt "de där skulle passa i Trudvang" så du fångade den stämningen rätt bra tycker jag. :gremsmile:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Robert Jonsson said:
tänkte direkt "de där skulle passa i Trudvang" så du fångade den stämningen rätt bra tycker jag. :gremsmile:
Jag håller faktiskt inte med. Den är bilden är snygg och tekniskt väl utförd. Men någon riktig Trudvang-känsla får jag inte, inte lika mycket som tidigare som din ark. Jag vet inte riktigt varför. Lite bristen på sammanhang kanske, två fristående stayer och en bakgrund som inte hör ihop. Detaljnivån och skuggningen känns heller inte helt som Riotminds skickliga illustratörer.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,362
Location
Örebro
Tja, jag vet inte... Jag tycker det men jag är helt loss sen DoD Trudvang släpptes så jag kan ha fel.

Sen kan jag ju tycka det är lite elakt att kräva lika mycket från Solve som från Riotminds betalda illustratörer. :gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
Stämningsfullt, charmigt och snyggt. Inte så mycket Riotminds som... Ja, jag vet inte. Jag fortsätter få gamla-dod-vibbar av dina bilder, eller så är det bara generellt-snygg-blyertstecknad-fantasyvibbar.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Robert Jonsson said:
Sen kan jag ju tycka det är lite elakt att kräva lika mycket från Solve som från Riotminds betalda illustratörer. :gremwink:
Det var menat som en komplimang! Solve är en duktig Trudvang-illustratör. Många gånger har han fångat precis rätt känsla, även om hans tekniska nivå inte når upp till Tapias eller Bertings. Denhär gången så, jag vet som sagt inte riktigt, når han inte riktigt ända fram. Fast det kan då bara vara jag.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,362
Location
Örebro
Nä, inte bara du. krank säger ju samma sak. Det är bara jag som är för "out of the loop" om Trudvang tror jag. :gremtongue:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,827
Möller said:
Men någon riktig Trudvang-känsla får jag inte, inte lika mycket som tidigare som din ark.
För mig är det helt tvärtom. Den här bilden tycker jag har mer med Trudvang att göra än det snubben på tronen.

Jag gillar utförandet riktigt mycket. För mig känns det som att du spelar på hemmaplan här Solve. Jag tror det blir ännu bättre när bilden kommer i sitt sammanhang, för just nu är det svårt att mejka så mycket sense av själva kompositionen.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,362
Location
Örebro
DeBracy said:
För mig är det helt tvärtom. Den här bilden tycker jag har mer med Trudvang att göra än det snubben på tronen.
Yay! I'm not alone anymore! :gremlaugh:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fan vad glad jag blir. Jag blir ju nästan tårögd. ... :gremwink:

Fan, Trudvang eller inte så värmer och glädjer era kommenterar mig väldans mycket och det är roligt att ni gillar bilden.

Vill ni ha en personlig åsikt så vet jag nog inte riktigt. Jag tycker dock själv att det är mer Tudvangsk stil på dessa än arken. Nåväl, smaken är som baken. Förhoppningvis fyller bilden sin funktion i PDF:en. =)

Hur som helst så är jag inte så stilfast. Jag kör och så blir det något. Det är svårt att hitta en stil när man inte behärskar momenten helt - och dessutom känns det lite fånigt att gå in för att aktivt "leta upp" en stil. Självklart försöker jag pröva olika tekniker och så där men tja - nej, jag kommer inte kunna fånga Trudvang som Bergting, Tapia, Sjögren, för till deras vidd av talang har jag en lång, lååång väg.

Kort och gott; vilka vibbar ni än får så ger ni mig god kritik, alltför god, och jag blir ärligen skitglad över att få svar och dessutom diskussion om mitt tecknande. Stort tack!
 
Top