Nekromanti [STHLM] Forumsbröl bibblan, bishops, folkunga, fre 21 nov

anth

Vetefan
Halloj!
Jag ringde just och bokade bibblan på Bishops Arms, Folkungagatan 105 fredagen den 21 november.
Kvällens tema är givetvis allsång.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag dyker upp, det var trots allt ett tag sen jag förpestade er närvaro.

Sapient

Swashbuckler
Det är inte alls osannolikt att jag kommer dit.

Om jag gör det, är det inte helt omöjligt att jag dricker öl.

Om jag dricker öl, skulle det kunna vara så att jag är jämförelsevis trevlig under kvällen.

Ifall detta skulle inträffa, måste ni dock till varje pris hindra mig från att delta i allsången. Ety annars lär det vara sista gången vi är välkomna...

anth

Vetefan
Dante;n51510 said:
Jag skiter i er och spelar D&D5 i stället.
Du vet att om du skiter i forumsölen så har du disadvantage hela kvällen, tills du tar en lång rest. Det står i din background.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Men om jag spelar med forumiter och samtidigt dricker öl?

Hunk

Hero
Era jävlar, kan ni inte ha lite bättre framförhållning????????

När jag för en gångs skull är i Stockholm under en forumsöl, tvingas jag ändå att avstå på grund av att jag redan är bortbokad...

anth

Vetefan
Dante;n51515 said:
Men om jag spelar med forumiter och samtidigt dricker öl?
Nä, något sånt nämner inte reglerna, bara att man får disadvantage om man missar en forumsöl. Ni kan ju alltid husregla bort det, men jag trodde att ni skulle spela RAW.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Hunk;n51520 said:

När jag för en gångs skull är i Stockholm under en forumsöl, tvingas jag ändå att avstå på grund av att jag redan är bortbokad...
Stockholmare fixar inte det här med framförhållning. De upplever det som onaturligt och ansträngande ;)

Hunk

Hero
Stockholmare är ju smartare än lantisar, så de kanske kan räkna ut när en forumsöl kommer att vara (och vilka som kommer) utan att behöva annonsera det. Frågan är varför de skriver något om det här över huvud taget?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Fast regeln är ju att forumsölarna är tredje fredagen i månaden, väl? Det är vad jag har för mig iaf. Så då borde ju du veta det sen länge tillbaka också :)

kloptok

Pensionerad astrolog
Björn Wärmedal;n51535 said:
Fast regeln är ju att forumsölarna är tredje fredagen i månaden, väl? Det är vad jag har för mig iaf. Så då borde ju du veta det sen länge tillbaka också :)
Jepp, det trodde jag att alla visste?

anth

Vetefan
Hunk;n51520 said:

Infödingarna i Stockholm firar den lokala högtiden "Forumsöl" en gång i månaden, närmare bestämt den 3:e fredagen i månaden. Eventuellt finns vissa avbrott under sommarmånaderna då man brukar fira "spontanöl" istället.

Är man utsocknes på besök i staden och vill skaffa sig en skill check i Antropologi brukar det räcka med att anonsera sin närvaro så anordnar stockholmarna, som är mycket gästvänliga av sig, något som kallas för "Extra forumsöl".

Hunk

Hero
Som lantis är man inte så bra på att räkna och kan inte heller så svåra ord som "antropologi". Men om någon vill ta ett par öl på måndag kväll någonstans på krypavstånd från centralen får den gärna höra av sig.

Sapient

Swashbuckler
"Extra forumsöl"? Är det utöver "special-forumsöl" och "urtima forumsöl"?

Det är i alla fall inte "Oktoberfest-forumsöl", för den var i oktober, när det inte ska vara oktoberfest...

Det börjar bli svårt att hålla i sär nu.

gizmo

temporary sunshine
Det finns forumsöl, och det finns "extrainsatt" forumsöl. Punkt.

Och till er med dubbelbokningar - det nu behöver är inte skills i framförhållning eller Antropologi, det är den väldigt användbara skillsen "dansa på flera bröllop samtidigt" (eller åtminstone på samma kväll). Modifieras uppåt när man har högt värde i Vilja.

Sapient

Swashbuckler
Till skillnad från ett "extra insatt forumsöl" - då alla gronards dyker upp och diskuterar konflikten i designfilosofi mellan Gary Gygax och Dave Arneson.

Men det kan bara ske på ordinarie forumsöl.