Nekromanti [STHLM] HoboCon VI - 14e Mars

chrull

Stockholm Kartell
Nu är det dags för ett nytt HobCon!

Vad? HoboCon är ett minikonvent för OSR-rollspelande. Det betyder att vi spelar spel som släpptes ungefär mellan 1974-1981 eller modernare spel som försöker efterlikna dem.
När? Mellan kl 10-20 lördagen den 14 mars 2015. Planen är två pass med så många grupper som vi är folk till. Första passet körs ca 1030-1430 andra passet 1530-2000.
Var? Dragon's Lair är en spelbutik och föreningslokal som ligger på Kungsholmstorg 8. Rådhuset är närmaste Tunnelbana.
Vem? Alla är välkomna. HoboCon är gratis, men medlemsskap i Dragon's Lairs förening krävs. Är du inte redan medlem där så är det lämpligt att besöka den här sidan och registrera sig i förväg. Är du ny medlem så får du gratis tillgång till lokalen några gånger.

Butiken säljer också kaffe, läsk och lite sådant men tar bara kort över 50kr. Så glöm inte lite kontanter om du vill kunna köpa sådant utan att behöva springa ut till ICA som ligger 40 meter därifrån.
I övrigt så behöver du inte ha med dig något, men har du med dig egna tärningar, lite papper och penna så är det ett plus.

Jag kommer spelleda något och den här gången tänker jag försöka antingen titta mot stjärnorna och rymden eller så lyssnar jag på vad Rob sa om OSR-Stockholms sjukliga fascination för en viss sak i avsnitt 9 av Viskningar från Kryptan och låter det inspirera mig...

Posta gärna här om du kommer och om du tänker spela eller spelleda och säg gärna till om du kommer till pass 1, 2 eller båda två. Eller på Facebook-eventet: https://www.facebook.com/events/1600...ate=1464861714

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Jag kommer nog dyka upp på första passet och ska försöka lura med min fru också. Vore kul att lira lite lamentations.
Om jag tolkar Dragons Lairs sida rätt så kostar det tjugo spänn att spela i lokalen, pröjsar man det i dörren?

chrull

Stockholm Kartell
pappa;n76316 said:
Jag kommer nog dyka upp på första passet och ska försöka lura med min fru också. Vore kul att lira lite lamentations.
Om jag tolkar Dragons Lairs sida rätt så kostar det tjugo spänn att spela i lokalen, pröjsar man det i dörren?
det verkar vara 20kr för ett engångsbesök ja.

Rob

Veteran
Jag har inte hunnit skriva klart mitt äventyr så jag tänkte bara ta med mig "Steading of the hill giant chief" och några pregens och hoppas att nog många inte har kört denna klassiker.

kloptok

Pensionerad astrolog
pappa;n76316 said:
Ja, jag brukar betala 20 spänn i kassan när jag är där. Man måste också vara medlem i föreningen för att få spela i lokalen, men det kan man ordna på plats. Notera att DL inte tar kort under 50 spänn, som chrull skriver i startinlägget.

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Stövelkatten;n76487 said:
Jag kommer och jag har hört att Owlbearpig också ämnar närvara. Den kom dessutom med förslaget att ta så kallad öl efter evenemanget. Gravöl förmodligen.
Kryptöl

Mattis

Swordsman
Jag kommer gärna och testar både "Steading of the hill giant chief" och Warriors of the red planet/LotFP.

chrull

Stockholm Kartell
Jag satt i förrgår natt Nu är det under 24 timmar kvar! det betyder att ni kan titta på den här 2 gånger som uppvärmining inför HobCon VI!

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Med en avgrundsdemons tajming har jag dragit på mig en redig helgförkylning så jag får se om jag kommer eller inte. Känns ju lite halvrisigt att komma och sprida sjukdomen vidare till i princip oskyldiga personer.

chrull

Stockholm Kartell
pappa;n77269 said:
Med en avgrundsdemons tajming har jag dragit på mig en redig helgförkylning så jag får se om jag kommer eller inte. Känns ju lite halvrisigt att komma och sprida sjukdomen vidare till i princip oskyldiga personer.

"I princip" ...

chrull

Stockholm Kartell
Tack alla som dök upp, mycket trevligt.

Och PostHoboConÖl var ett bra initiativ. Jag fattar inte hur det tog oss 6 tillfällen att komma fram till det beslutet.