Nekromanti [STHLM] Into the Odd - Måndag 13e April

chrull

Stockholm Kartell
Hej,

Om någon vill testa Into the Odd (och introduktionsäventyret The Iron Coral) på måndag så skulle vi behöva några extra spelare. Tanken är just nu att köra på Dragon's Lair från kl 1800.

Into the Odd är extremt regellätt och snabbspelat regelsystem och utspelar sig i ett slags tidig industriell värld full av märklig teknologi, magi och biologi. Absolut noll förkunskaper krävs, men ta med en vilja att utforska märkliga miljöer, och kanske en penna och ett set tärningar.

Tanken är att det blir en one-shot eller kanske en two-shot om folk vill.

kloptok

Pensionerad astrolog
Det är det senaste hetaste i OSR! Ta chansen och spela med delar av STHLM KARTELL!

chrull

Stockholm Kartell
Ingen utav de inblandade är så tuffa och farliga som de låtsas vara. Kom och spela det hippaste, trendigaste och just nu ballaste rollspelet med oss!

Big Marco

Läskig
Jag skulle vilja köra, men hinner inte till tiden. Vore det möjligt att köra vid Skrapan på söder? Jag har lokal med kaffemaskin!

chrull

Stockholm Kartell
Big Marco;n85221 said:
Jag skulle vilja köra, men hinner inte till tiden. Vore det möjligt att köra vid Skrapan på söder? Jag har lokal med kaffemaskin!

Det är absolut möjligt!

kloptok

Pensionerad astrolog
Into the Odd var riktigt coolt! Och väldigt märkligt. Vi utforskade en underlig järnkorall som dykt upp vid kusten i närheten av det lilla samhället Hopps ände. Korallens innandöme rymde många märkligheter och faror. Rekommenderas av kloptok.

chrull

Stockholm Kartell
Ja, tack till alla som kom, jag hade sjukt roligt.

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Mycket roligt, märkligt, och farligt (fråga kloptok).
Tack alla som var med och lirade, och tack chrull för eminent SL-insats!

NilsK

Ligist
Coooolt!
Spelrapport? Vill ha mer detaljer. Hann ni färdigt? Överlevde alla. Vad funkade bra/dåligt?

chrull

Stockholm Kartell
NilsK;n86129 said:
Coooolt!
Spelrapport? Vill ha mer detaljer. Hann ni färdigt? Överlevde alla. Vad funkade bra/dåligt?
Vi körde bara grottan och ingenting av Hexcrawlet runt omkring. När vi avslutade var det två rum de inte utforskat.

Två rollpersoner och två djur dog. Det hade kunnat bli betydligt fler om inte en av rollpersonerna råkat få precis rätt specialförmåga.

Striderna var brutala och snabba. Det blev betydligt fler än vad jag är van vid, men nästan samtliga var över på första rundan så det funkade bra.

Jag vet inte om något funkade dåligt, annat än att jag inte helt hade ett grepp om hur världen så beskrivningar och sådant flöt inte lika bra som jag hoppats.

NilsK

Ligist
Vad tyckte du om reglerna då? Jag som är OSR-noob tycker de är helt fantastiska i sin dödliga minimalism.

Jag hade inga problem med att beskriva världen på ovansidan, järnkorallens insida var däremot lite knepigare...

Big Marco

Läskig
Man överlever genom att vara expeditionsledare och stå lite bakom alla andra, samt snabbt omgruppera vid fara. Speciellt vid köttmetallgrottor och glitterdamer. Och snigelmän. Och hungriga väggar. Och...

chrull

Stockholm Kartell
NilsK;n86149 said:
Vad tyckte du om reglerna då? Jag som är OSR-noob tycker de är helt fantastiska i sin dödliga minimalism.

Jag hade inga problem med att beskriva världen på ovansidan, järnkorallens insida var däremot lite knepigare...
Jo, det var framförallt insidan och lite hur folket de träffade där såg ut och betedde sig som inte klickade så bra som jag hoppades.

Reglerna gillade jag, det var ovant att inte slå några attackslag eller ens intiativ om det inte behövdes men det funkade ju klockrent.