Nekromanti STHLM RQ LL WTF

Storuggla

Champion
Titeln kanske inte förklarar allt, så jag förtydligar här.
På fredag börjar min semester. Den varar i tre veckor. Jag ska inte resa någonstans. Det vore skam om jag inte hann med att testa något spel jag inte testat förut eller i brist på annat, inte spelade ett jag spelat förut. Skam.
Finns det någon eller några i Stockholmsområdet som är sugna på att testa Runequest 6, DCC RPG, Hackmaster, Burning Wheel eller något annat?

Storuggla, har inga andra planer

Eksem

Champion
Stövelkatten vill köra Lejendary Duck Tower med RQ6, det är jag fruktat sugen på. Vet inte när/om det kan bli av, det får katten själv svara på.

anth

Vetefan
Storuggla said:
På fredag börjar min semester. Den varar i tre veckor. Jag ska inte resa någonstans. Det vore skam om jag inte hann med att testa något spel jag inte testat förut eller i brist på annat, inte spelade ett jag spelat förut. Skam.
Finns det någon eller några i Stockholmsområdet som är sugna på att testa Runequest 6, DCC RPG, Hackmaster, Burning Wheel eller något annat?

Jag är på och just nu ser det tomt ut i min kalender från 17:e och framåt - men jag är med i flera kampanjer - så datum bör bestämmas långt i förväg så att inte spelkvällar krockar.

RQ6 har jag just läst igenom reglerna till - och jag tror att Stövelkatten har planerat spelleda Ducktower (han lär väl höra av sig i den här tråden när han vaknat).

DCC håller jag fortfarande på och läser och framför allt har jag ännu inte fått tärningarna från Tony.M.Meijer - men de borde väl dyka upp om någon vecka.

Hackmaster Basic (som du länkade till tidigare) har jag inte hunnit öppna ännu - men det låter kul.

Burning Wheel/Mouse Guard är jag villig att pröva - förutsatt att någon förklarar reglerna (jag har läst igenom den jämrans regelboken två gånger och förstår ingenting).

Andra spel som står högt upp på min wish-list är:

Apocalypse World har jag bara spelet en gång (det var Monster Hearts med Pilze som MC) - men jag provar det gärna igen.

Dying Earth - men det spelet förutsätter nästan att deltagarna läst Vances Dying Earth-serie annars blir det obegripligt.
Men spelet är Awsum!

Unhallowed Metropolis verkar också vara ett superhäftigt spel som jag inte hunnit prova.

Storuggla

Champion
De av oss som läst Duck Tower kan dock med fördel spela något annat... :gremwink:

Storuggla, hobbyläsandes förbannelse

anth

Vetefan
Storuggla said:
De av oss som läst Duck Tower kan dock med fördel spela något annat... :gremwink:

Storuggla, hobbyläsandes förbannelse
Problemet är inte hobbyläsandet i sig - utan att för många av oss har det som hobby. :gremsmile:

pjuppe

Veteran
Jag skulle gärna testa på RQ6 eller Burning wheel*

* samma "villkor" som anth: att någon förlkarar det för mig

Jarl

Hero
pjuppe said:
Jag skulle gärna testa på RQ6 eller Burning wheel*

* samma "villkor" som anth: att någon förlkarar det för mig
Slå T6:or. 4, 5, eller 6 är lyckat.

Varsego.

Arfert

Facit
kan tänka mig Runequest 6, DCC RPG och Hackmaster... BW har jag redan testat, Det är som F!, fast krångligt. :gremwink:

Korpen

Hero
Storuggla said:

Jag har i stort sett all ledig tid i världen fram till den 27;e så jag är på. RQ6 vore skoj, men annars skulle jag gilla att spela traveller ( i någon version) också.
Iofs så kan jag spela allt.

gizmo

temporary sunshine
Jag har just tagit semester sista veckan sept och första veckan okt, det överlappa väl lite? Fortfarande möjligt att jag måste stryka eller skifta det igen, men iaf är det inbokat på jobbet nu och jag hoppas att jag inte beordras in. åtminstone en av de två veckorna borde jag kunna behålla.
(och efter två dagar i språktråden vet jag nu inte längre om det nu här helst ska vara 'de två veckor'...)

Hursomhelst vill jag gärna spela - någonting - och skulle till och med kunna under den tiden.
/G

Storuggla

Champion
Eftersom RQ verkar poppis vill jag bara påpeka att Glorantha är helskumt och att även om det finns balla saker med settingen så är det minst lika mycket wtf.

Storuggla, skulle antagligen porta det till pseudoskottar eller något

Storuggla

Champion
"Jag har i stort sett all ledig tid i världen fram till den 27;e så jag är på. RQ6 vore skoj, men annars skulle jag gilla att spela traveller ( i någon version) också."

Runequest och Traveller! :heart:

Storuggla, två smaker av awesome

G

Guest

Guest
Jag spelar eller spelleder gärna något.
Finns ju en mängd andra runequestmoduler om anktornet är läst.
Även om just den modulen till del är slumpad.

Storuggla

Champion
Fading Suns vore trevligt också inser jag, det finns för lite medeltid i rymden med kultister och rymdalver.

Storuggla, som görs bra

Korpen

Hero
Storuggla said:
"Jag har i stort sett all ledig tid i världen fram till den 27;e så jag är på. RQ6 vore skoj, men annars skulle jag gilla att spela traveller ( i någon version) också."

Runequest och Traveller! :heart:

Storuggla, två smaker av awesome
Ja, vill spela dem nu, nu, nu!