Nekromanti [STHLM] - söker fler spelare/ledare

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nere i Nynäshamn har vi en fungerande spelgrupp på fyra pers. Problemet är att det ganska ofta är så att någon saknas, vilket gör det svårt att spela så ofta som vi vill.

Därför skulle jag vilja hitta omkring 2-4 extra spelare, som känner för att spela lite rollspel 1-3 gånger i månaden.

Vi brukar ha spelmöten på 4-8 timmar ungefär, och det är oftast helger som är relevanta. Jag har en lägenhet att spela i, som är i Nynäshamn. Vi är annars ganska transportabla, om det finns en bättre lokalt mer centralt.

Vi spelar framför allt fokuserat på rollpersonsinlevelse och "plots", ganska traditionellt kampanjspel. Det brukar inte bli så mycket strid; mer fokus på undersöka, problemlösning, personliga problem, och mindfuck-konspirationer och sånt.

Vi har hittills spelat lite Call of Cthulhu (med helt eget regelsystem och utan "pulp-actionkänslan") och håller på att avsluta första delen i en superhjältekampanj.

I gruppen finns spridda kompetenser; vi kan tänka oss att spela det mesta, även om undertecknad har lite svårt för många indieprodukter. D&D, Vampire/WoD, DoD Trudvang, Coriolis, Eclipse Phase, Mutant City Blues, Nobilis, In Nomine, Mutant Chronicles, Kult och Noir är spel vi pratat om att spela; vi är dock öppna för förslag. Du måste inte vara spelledare; vi har fler tilltänkta kampanjer än spelare och tid just nu.

Frågor?

Basenanji

Postd20modernist
Ville bara tala om att jag blir otroligt sugen!

Du står definitivt på min önskelista över tänkbara SL* så det är mycket svårt att behöva inse att tidsbristen sätter gränser.

Jag hoppas på flera chanser framöver och gratulerar de som kan joina dig!

:gremsmile:

*Bland annat beskrivningarna av hur du har spellett CoC är...awesomejuicish.

Lukas

Mannen i Gult
Intresse finns verkligen.
Dock så ser jag en massa problem … Där det största är att man är underårig (17)
Så jag måste fråga har ni någon åldersgräns?
Och vilken tid på kvällen ni brukar vara klara?

krank

Lukas said:
Där det största är att man är underårig (17)
Mnjävars, det har vi nog inte. Vi tar däremot inget som helst ansvar för eventuell korruption av personer i vår närhet =)

Lukas said:
Det varierar och kan styras. Vi brukar försöka träffas vid halv elva eller så - och vi har kunnat bryta vid åttatiden. Vi är nog ganska anpassningsbara.

Möller

Hubert Hortlax
Lukas said:
Intresse finns verkligen.
Dock så ser jag en massa problem … Där det största är att man är underårig (17)
Åldern borde inte vara något problem. Jag är ju för fan bara två år äldre än dig, och vi brukar inte direkt häva i oss alkohol under spelmötena (och gör vi det förvarnar vi)

Spelar vi lördagar, vilket vi brukar göra, är det antingen kl. 20 eller 22 vi brukar sluta (eftersom min 783:a går då)

Lukas

Mannen i Gult
I så fall låter det hela väldigt intressant jag spelade ju lite med er på SSK och tycker ni värkler vara ett hyggligt gäng.
Förutom Möller då men han har jag lärt mig stå ut med :gremwhistle:

så jag håller kvar mitt intresse och hoppas att jag blir antagen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag lovar att jag ska vara snäll och försöka bete mig. :gremwhistle:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Är det tidsbrist nu eller på långt sikt som sätter käppar i hjulen för dig?

johoohno

Warrior
Mja, det här vart man ju rejält intresserad av. Bor i Nykvarn så det är ju en bit bort men det suger rejält i speltarmen (särskilt eftersom min egen loja grupp om åtta personer - utspridda i hela 08-regionen - inte verkar få till det särskilt ofta heller).

Kan ju inte direkt tre lördagar på en månad men en kanske skulle kunna funka.

Jag gillar mysterier och problemknäckande, men räds inte heller tärningsrullande eller strider. I likhet med Lukas är jag lite fundersam kring ålderssammansättningen, jag är 34 :gremsmile:

Har ni behov av en till? I så fall ska jag ta mig en rejäl tänkare, för mer spel vore underbart. Vore dessutom kul att lära känna lite forumiter, särskilt som vi ju faktiskt spelat varulvsspel här på forumet titt som tätt.

krank

Johoohno said:
Mja, det här vart man ju rejält intresserad av. Bor i Nykvarn så det är ju en bit bort men det suger rejält i speltarmen (särskilt eftersom min egen loja grupp om åtta personer - utspridda i hela 08-regionen - inte verkar få till det särskilt ofta heller).

Kan ju inte direkt tre lördagar på en månad men en kanske skulle kunna funka.

Jag gillar mysterier och problemknäckande, men räds inte heller tärningsrullande eller strider. I likhet med Lukas är jag lite fundersam kring ålderssammansättningen, jag är 34 :gremsmile:

Har ni behov av en till? I så fall ska jag ta mig en rejäl tänkare, för mer spel vore underbart. Vore dessutom kul att lära känna lite forumiter, särskilt som vi ju faktiskt spelat varulvsspel här på forumet titt som tätt.
Vi är absolut intresserade. Som planen ser ut för "grupp 2" just nu så blir det nog en del oneshots med enskilda äventyr (mycket färdigskrivet) och annat det blir lätt att hoppa med i lite då och då.

Nu på lördag hade vi tänkt träffas och spela lite D&D. Jag startar en PM-tråd om saken och bjuder med dig, så får vi se vad som händer...

Vimes

Champion
Eftersom min spelgrupp i Västerås är hel insomnad på rollspelsfronten (både kvantitets- och kvalitetsmässigt) och jag nästa år (f.o.m. VT11) kommer bo varannan vecka i Tumba är jag mycket intresserad.

Som sagt är jag geografiskt lite begränsad, så det är kanske svårt för mig att vara med i något längre kampanjande som kräver många spelmöten. Dock är jag oändligt sugen på att spela rollspel, och gudarna ska veta att det vore kul att spela med någon helt annan spelgrupp.

Jag är 27, är inte antisemit eller äter mina egna snorkråkor. Har väl egentligen rätt begränsade rollspelserfarenheter (Äventyrsspel/Target, Mutant: UA, Vampire (bäst!) och D20-Star Wars (blä!)). Men jag är öppen för i princip vad som helst.

krank

Vimes said:
Eftersom min spelgrupp i Västerås är hel insomnad på rollspelsfronten (både kvantitets- och kvalitetsmässigt) och jag nästa år (f.o.m. VT11) kommer bo varannan vecka i Tumba är jag mycket intresserad.

Som sagt är jag geografiskt lite begränsad, så det är kanske svårt för mig att vara med i något längre kampanjande som kräver många spelmöten. Dock är jag oändligt sugen på att spela rollspel, och gudarna ska veta att det vore kul att spela med någon helt annan spelgrupp.

Jag är 27, är inte antisemit eller äter mina egna snorkråkor. Har väl egentligen rätt begränsade rollspelserfarenheter (Äventyrsspel/Target, Mutant: UA, Vampire (bäst!) och D20-Star Wars (blä!)). Men jag är öppen för i princip vad som helst.
Det låter mycket intressant. Planen för "Grupp 2" är ju att kunna spela en del drop-in, så det ska nog kunna ordna sig. Jag drar med dig också i våra PM-trådar =)

Lukas

Mannen i Gult
Sen kan jag säga att jag bor i "grann" förorten" till Tumba" och att en annan som är med i gruppen bor i tumba

Möller

Hubert Hortlax
Lukas said:
Sen kan jag säga att jag bor i "grann" förorten" till Tumba" och att en annan som är med i gruppen bor i tumba
Nä. Jag bor i Vårsta. Men det är en förort till Tumba.

mse2390

Veteran
Hej

Jag heter Marcus och är 38 år bor på St Eriksplan,vasastan söker en spelledare i åldrarna 23 och uppåt
och vill spela dessa rollspel drakar och demoner,dungeons and dragons,mutant,stjärnornas krig,vestern,eon och andra rollspel
spelar ni dessa rollspel ?
mse@comhem.se

Marcus

Möller

Hubert Hortlax
Nej.

Eller, lite modifierat: Vi håller på och testar D&D Essentials (röda boxen). Många av spelen du räknar upp är många i gruppen bekanta med, men det är inget vi har spelat under den relativt korta (ca 2 år) tid vi har spelat rollspel.

Men, om du är beredd att dra ner till Nynäshamn och inte räds nya rollspel så är du välkommen.