Mm, jag har stött på bra nanospel. Vast & Starlit är otroligt välgjort och jag har spelat det två gånger med förtjusning (även om båda gångerna tyvärr var enkvällare och spelet behöver betydligt mer tid för att komma till sin rätt). Det klarar sig till stor del på att man kan använda kunskap som redan finns hos läsaren. Man offrar kontrollen som skapare för ett kompakt utförande, och offrar också en hel del av potentiella spelare eftersom spelet kräver en hel del förkunskaper.
Medita | zon kanske helt enkelt förlitar sig på kunskap jag inte har och jag är därmed inte målgruppen för det. Skulle spelet försöka vända sig till mig skulle det behöva förklaras utförligare. Sedan är det nog i en genre jag inte är så intresserad av (känns som ett bleed-spel), så det kanske kan bidra till att jag hade svårt att fatta poängen med spelet.
Medita | zon kanske helt enkelt förlitar sig på kunskap jag inte har och jag är därmed inte målgruppen för det. Skulle spelet försöka vända sig till mig skulle det behöva förklaras utförligare. Sedan är det nog i en genre jag inte är så intresserad av (känns som ett bleed-spel), så det kanske kan bidra till att jag hade svårt att fatta poängen med spelet.